Zelf visum kopen luchthaven Cairo.Hoe kom ik zonder problemen langs de reisleider van mijn touroperator?

• zonneschijn

Ik wil graag zelf mijn visum kopen op de luchthaven van Cairo,maar begrijp dat de reisleiders van de touroperator al voor de douane op je wachten.Hoe kom ik daar met goed fatsoen voorbij en zijn de banken waar je het visum kunt kopen makkelijk te vinden en koop je ze bij alle banken?

Alvast bedankt voor jullie reactie's

• a.kruithof23@upcmail.nl

Wij gaan in december naar El gouna.

Nu zeggen ze dat je dan beter een visum bij de bank kan kopen dan ben je goedkoper uit.

Maar nu hoorde ik ook dat de touroperator dan heel moeilijk doet en je problemen kan krijgen

bij de douane?

Wie heeft hier ervaring mee?

Groetjes Simone.

• steven

Hoi Zonneschijn voor Cairo weet ik niet, voor Simone…..ligt eraan bij wie je geboekt hebt, bij Skytours en Corendon

staat in de kleine lettertjes dat je verplicht ben het visum bij hen te kopen, voor de overige, bij binnenkomst op de

luchthaven van hurghada, staan de mannetjes je gelijk in een rij te dirigeren, niks van aan trekken, je begrijpt er niks van,

meteen bij binnenkomst aan de linkerkant, drie bankloketten (blauwe borden boven met bank of Egypt, Alexandrie en Cario).

Deze loketten staan met hun rug tegen de glazen wand. Daar koop je je visum voor $15,- is ong 12.50 euro, kan je gewoon met

euro's betalen, wisselgeld in ponden terug. Je kan eventueel al gelijk wat meer euro's wisselen. Als je je visum hebt, loop je langs

de rijen van de touroperators en loop je naar achteren in de hal, en daar is de echte paspoortcontrole, daarna koffers ophalen en

meld je je bij jou touroperator voor de bus, of je neemt een taxi (wel even melden).

Op het prikbord Hurghada is al heel veel over geschreven, kijk daar maar eens.

Succes,

Steven

• mlrr

steven Schreef:

——————————————————-

> Hoi Zonneschijn voor Cairo weet ik niet, voor

> Simone…..ligt eraan bij wie je geboekt hebt, bij

> Skytours en Corendon

> staat in de kleine lettertjes dat je verplicht ben

> het visum bij hen te kopen

> Op het prikbord Hurghada is al heel veel over

> geschreven, kijk daar maar eens.

>

> Succes,

>

> Steven

TER INFO - Visum - Skytours,

Wat ik gezien heb als je tegenwoordig een reis boekt bij Sky

zitten de visum kosten al inbegrepen bij je reissom.

Let dus wel even op bij wie je boekt en of die kosten er al inzitten anders

ben je dubbel je geld kwijt.

• zonneschijn

Ik ben inmiddels in Egypte geweest met Fox. reizen en had daar het antwoord gekregen,dat ik vrij was om zelf het visum te kopen.Bij aankomst stond de reisleider inderdaad al voor de douane en zei dat hij de visum 's al had.

Ik wist inmiddels dat hij er € 20,– voor zou vragen,terwijl het een kwestie is van een paar minuutjes wachten bij de bankkantoortjes.Daar kost het $15,– p.p- die had ik niet bij me.

Maar je kon ook gewoon met euro's betalen en dat was € 25,– voor 2 visum 's.

Inderdaad staat er bij veel toeroperators dat je verplicht het bij hen te kopen voor € 20 ,– + € 5,– bemiddelingsvoorstel.

Echt belachelijk,je krijgt een sticker en plakt hem in je paspoort en klaar.

Alle mensen van de groep,die dus wel die € 20,– moesten aftikken voelden zich een beetje bedot.

Maar dan hadden ze zich maar beter moeten laten voorlichten.Ik heb al deze goede tips gehad van Joke,

Welbekend op dit forum.

Groetjes Sonja