reistijd

• Koecing

Graag ervaringen, wij hebben een aanbieding gezien voor een 15-daagse reis naar Egypte, een paar dagen El Gouna en dan nijlcruise. Echter de reisperiode is 28 november t/m/ 12 december.

Hoe zit het dan met het weer ? Uiteraard realiseer ik mij dat het weer zijn nukken heeft, maar zog maar normaal gesproken.

• agnes

Hallo Koecing.

Ik kan je helaas alleen informeren over het weer in de periode dat jullie willen gaan.

Wij gaan meestal in de wintermaanden naar Egypte, November/ December of Januari. Ff de accu opladen, heerlijk.

Het is in die periode overdag 23/25 graden en kan evengoed iets hoger liggen. De avondtemperatuur zal rond de 15/18 graden liggen.

Overdag is het heerlijk vertoeven bij het zwembad/strand. In de namiddag zo tegen half 4/4uur word het frisser door de wind. Ook dit verschilt per jaar.

Maar één ding is zeker, de zon zul je elke dag zien, die staat smorgensvroeg om 6 uur al te stralen aan de hemel.

Tegen half 5 word het schemer en tegen vijfen is het echt donker.

Overdag volstaat zomerkleding en voor s'avonds een trui/vest/lange broek nodig.

Voor een nijlcruise lijkt me die periode ook best wel fijn, de beste reistijd vind ik van Oktober/November t/m April.

groetjes Agnes.

• martha_bank@hotmail.com

Wie kan mij vertellen hoe ik mij kan aanmelden op dit prikbord? Ik zie nergens iets waar ik een nieuwe oproep kan plaatsen of mij kan aanmelden.

Ik zou heel graag willen weten hoe het weer ongeveer is in de 1e helft van Oktober…

alvast bedankt,

Martha

Martha_bank@hotmail.com

• joke

Dag martha,

als je je niet zou hebben aangemeld voor dit prikbord…. zou je ook bovenstaand bericht van je niet hebben kunnen plaatsen……

Misschien heb je je op een ander “prikbord” aangemeld, zodat je je bij deze niet extra hoeft aan te melden en kun je zo ook op prikborden van Tunesië, Hongarije, Griekenland enz. enz….berichten plaatsen.

Kijk/scrol effe naar boven: dan zie je…….

helemaal boven het eerst bericht : Ga naar discussielijst enz…… daar zie je ook staan : nieuw bericht

Als je dus nieuw bericht aanklikt kun je nieuw onderwerp/vraag stellen.

Het weer van oktober: staan al in de reisgidsen vermeld en ook op zoover kun je e.e.a. opzoeken als je de naam van je hotel intypt.

Als je bij zoeken, rechts bovenaan : weer oktober intypt…. komt er ook heel wat informatie te voorschijn…. probeer maar eens.

Maar in oktober is het in Egypte nog altijd heel lekker weer !!!!!

Nog een goede raad: Wijzig even je naam: Martha is genoeg…… zo weet iedereen je emailadres…..(via “mijn profiel” kun je dat wijzigen).

Dat heb je al bij je aanmelding doorgegeven, het blijft voor iedereen verborgen, wel kan iedereen door privé reageren je een email toesturen.

Die komt dan in je emailbox: staat duidelijk bij reaktie van prikbord egypte, aanklikken, maar je kunt ook op prive berichten klikken en van uit daar ook mails naar iemand sturen.

Alvast een fijne vakantie toegewenst en geniet van al wat Egypte je te bieden heeft,

joke.