1e x egypte en heb wat vragen

• calisto1969

hoi allemaal.

wij gaan dit jaar van 14-07 tot 28-07 naar egypte voor de 1e x. (na jaren in turkije te zijn geweest)We gaan naar sunrise tirana aquapark en hebben wat vragen hierover.

heeft iemand ervaring met dit resort?

ik had begrepen dat dit in Nabq ligt. is hier in de omgeving van dit resort wat te doen? (winkels,boulevards oid?)

het ligt nog niet in de planning om excursies te gaan doen. heb je dan een visum nodig lees hier nogal tegenstrijdige berichten over.

Ik had begrepen dat er 1 uur tijdsverschil is?

Bij aankomst op het vliegveld willen we graag sloffen sigaretten kopen is dit mogelijk op het vliegveld zelf en weet iemand de prijs van een slof L&M?

gaan er nog meer mensen met oudere kinderen naar dit resort?

alvast bedankt voor de antwoorden…..

• agnes

Hallo Calisto.

Het hotel ligt inderdaad in Nabq Bay, wel erg afgelegen. Wij zijn er in 2011 in Januari geweest. In Nabq Bay centrum zijn we niet geweest. Hier zijn wel een aantal winkeltjes. Dichtbij het hotel zit wel een apotheker, is wandelend te doen. Maar bij het hotel zelf is niks in de buurt wat betreft een boulevard/winkeltjes. Hiervoor zul je naar Naamy Bay moeten of Old Sharm. Naamy Bay vrij nieuw en heeft een hele lange straat met allemaal winkeltjes/ restaurantjes/bars. ( Camel bar, Disco Pascha/ Hardrock cafe, Starbucks/ ook een lange wandelboulevard. Het is er altijd heel druk met toeristen. Hier gaan vanuit het hotel sávonds busjes naar toe, een bepaalde tijd heen en terug. Dit kan je reserveren bij de receptie. Het hotel zelf is geheel rookvrij. Heeft veel zwembaden en van het Aquapark hebben we geen gebruik van gemaakt. Ook gaat er de hele dag een busje op en neer naar het strand, is niet echt ver maar als je in de hitte moet lopen valt dat wel tegen. Als je naar het strand gaat kun je daar je pasje inleveren voor een handdoek. Bij inleveren handdoek krijg je je pasje weer terug zodat je weer een schone kunt halen de volgende dag.

Bij het hotel zijn verschillende restaurantjes buiten waarvan je overal 1x per verblijf gebruik van mag maken. Was in Januari te koud daarvoor dus geen gebruik van gemaakt. Ze hebben dezelfde tijd als hier, dus geen tijdverschil dit jaar. Een visum heb je voor bepaalde excursies nodig o.a. Ras Mohammed. Toch zou ik je aanraden wel een visum te kopen, mocht je onverwachts terug moeten door omstandigheden dan gaat dit via Cairo en heb je een probleem. Visum kan zowel in dollars, euro's of egyptische ponden betaald worden. Ik rook shag en dat kennen ze daar niet maar sigaretten zijn overal te koop. Het voordeligste ben je uit gewoon in een supermarkt. Sharm en Sheik heeft ook een eigen prikbord, misschien zie je daar nog informatie, of je vraagt maar weer.

groetjes Agnes.

• calisto1969

hi agnes, bedankt voor je uitgebreide uitleg….(tu)was er idd ook al achter dat sharm el sheik een eigen prikbord heeft(iets te snel gepost):S

groetjes heidi

• agnes

Hai Heidi.

Haha, ja, ik heb ze bij favorieten opgeslagen en prikbord egypte staat bovenaan, dan hurghada en dan sharm.

Zag dus later jouw berichtje daar ook staan.

groetjes Agnes.