Hoi allemaal,
Ik zal zo rond midden oktober in Aswan zijn. Hoe kom ik in Abu Simbel, met overnachting en hoeveel kost het ongeveer? en hoe laat ben ik de volgende ochtend terug? Ik reis alleen
Hallo,
Wij hebben een paar jaar geleden ter plaatse in Aswan op het kantoor van Egyptair een vlucht geregeld. Dit koste op dat moment iets meer (rond 20 euro geloof ik) dan de bus (maar het was 45 graden dus uren in de bus zagen wij niet zo zitten). Wij vlogen naar Abu Simbel (ook mooi om de tempel vanuit de lucht te zien), bezochten de tempel en vlogen met hetzelfde vliegtuig weer terug. We hadden een paar uur in Abu Simbel, en met de warmte was dat ook genoeg, We hebben de tempel uitgebreid kunnen bekijken. Het is natuurlijk ook mogelijk om met het vliegtuig te gaan, een nacht te blijven en dan de volgende dag weer terug te vliegen.
We hebben het op het kantoor van Egypt air laten regelen door iemand van ons pension en dat ging prima.
Als je in Aswan een overnachtingsadres zoekt is er op de westoever een leuk klein pension waar wij het erg naar onze zin gehad hebben.
Vriendelijke groeten,
Manon Mol.
hoi,
Weet je nog hoe dat pension heette?
Als het goed is, is het in oktober niet zo warm, das ook de reden waarom ik dan ga en blijft de bus dus wel een optie. Hoe zit het trouwens met het nijlvirus? Daar heb ik niks van gelezen op de inentingssites over egypte, terwijl het wel werd vermeld op de site over kreta, waar ik verleden jaar ben gewees. Wat vliegen betreft opstijgen vind ik vreselijk, landen gaat wel en een boot mens ben ik al helemaal niet, dat moet zo snel mogelijk zijn.
Groeten en bedankt Jan
Hallo Jan,
ik ben ong. drie weken geleden naar Abu Simbel geweest vanuit Aswan.
De dagtrip boekte ik in het hotel en kostte mij 95 egyptische ponden en hield in: opstaan om 03.00 uur ‘s ochtends, ontbijtbox van het hotel, verzamelen voor vertrek (04.30 uur) en daarna ong. drie uur naar Abu Simbel. Bezoek aan de tempels in Abu Simbel ongeveer tot 10.00 uur ( = ruim voldoende tijd!). Daarna terug en naar de Highdam (optioneel), Philae temple en de Unfinished Obelisk. Einde van de dag ongeveer 16.30 uur. De busrit is uiteraard zonder de entree’s: 95 pond Abu Simbel, Philae temple 60 pond en Unfinished Obelisk 30 pond.
Toch in Aswan: bezoek de Coptic Cathedral en het Nubia Museum (makkelijk te lopen vanaf de Corniche) en 's avonds natuurlijk de souq!
Tip: ga naar de westbank (2 pond per ferry|) en huur een Union fiets in guesthouse Bet el Kereem (30 pond halve dag/ 4 uu; 60 pond voor een hele dag)
veel plezier in Aswan
Nijlvirus is er nog steeds, dus niet met je handen in het water tijdens boottochtje.
Zwemmen in de Nijl kun je dus ook vergeten….ook al zie je plaatselijke bewoners wel zwemmen in de Nijl: doe het niet !!!!
Er is geen inenting daarvoor mogelijk, dat kleine beestje zorg voor heel veel ellende in je lichaam. Het “eet” je als het ware op !!!
Joke.
ik was überhaupt niet van plan te zwemmen in de Nijl, niet zo zeer vanwege de krokodillen, maar eerder vanwege de nijlpaarden, de nummer 1 dodelijkste dieren in Afrika. Maar bedankt voor je update over het nijlvirus. het zit dus blijkbaar in het water en wordt dus niet verspreid door muggen en andere insecten. Of wel?
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?