Excursie Luxor vanuit Marsa Alam

• Eddyb

Hallo,

Wij gaan in April een weekje naar Marsa Alam. Vanuit Marsa Alam zouden wij graag een uitstap doen naar Luxor. Ik heb begrepen dat er 2 mogelijkheden zijn : Luxor by flight en Luxor by bus. Heeft er iemand ervaring met deze excursies.

vb.

- reistijd

- veiligheid (voorals by bus)

- waar je deze uitstappen kan boeken (volgens sommige sites kan je ze alleen boeken bij je reisoperator)

Alvast bedankt

• agnes

Hallo Eddy.

Ik heb een lijst met excursies vanuit Marsa Alam van Neckerman en hier staan inderdaad wat excursies vermeld naar Luxor.

Is wel een lijst van winter 2010/2011.

Ben zelf nog niet in Marsa Alam geweest hoor.

Bij interesse hoor ik het wel hier, ik zal je dan in een privé berichtje ff mijn mailadres door geven, deze krijg je dan binnen in je mailbox o.v.v. noreplay.

Ook kun je mij een privé berichtje doen, staat in de rode balk, ff opklikken.

groetjes Agnes.

• Eddyb

Hallo Agnes,

Bedankt voor je informatie maar dit is niet echt wat ik zoek. Ik heb zelf ook de excursies gevonden op het internet (vb. van jetair). Hier zie ik 2 soorten exursies naar Luxor. De eerste is Luxor by flight (richtprijs 220 euro) en de tweede is Luxor klassiek (richtprijs 102 euro). Van deze laatste is er ook een 2-daagse variant maar die komt niet echt in aanmerking voor ons omdat we maar 7 nachten in Marsa Alam zijn. Wij twijfelen heel hart tussen de klassieke methode (met de bus) waar je wordt opgehaald tussen 2u30 en 4u30 en de Luxor by flight waarbij je wordt opgehaald tussen 06:30 en 07:30 en terug bent tussen 19u30 en 20u30.

Gezien het prijsverschil willen we uiteraard wel de juiste beslissing nemen daarom ben ik op zoek naar mensen die deze excursies al gedaan hebben en ons iets meer informatie kunnen verschaffen. Zo willen wij graag weten of het klopt dat de bussen in konvooi moeten rijden en dat er tussen de chauffeurs enkele kamikaze piloten zitten. Anderzijds zou het ook interessant zijn om te weten hoe lang je op voorhand op de luchthaven moeten zijn en met welke vliegmaatschappij de vlucht wordt uitgevoerd.

Mocht er iemand over deze informatie beschikken dan zou dit super zijn.

• anja

Hallo,

gisteren teruggekomen uit Marsa Alam. Het is een heel uitgestrekt gebied dus weet niet waar je zit, maar ik ben ook naar Luxor geweest. Ik had gehoopt dat het via de nieuwe weg zou gaan wat beduidend korter was geweest,

maar vanwege de weinige toeristen werden we samengevoegd in Safaga met mensen uit Hurghada. Vandaaruit in konvooi naar Luxor met een busje van de toeristenpolitie en niet met legerbegeleiding zoals voorheen.

Het was alles de moeite waard van wat we hebben gezien maar omdat er nog weinig toeristen waren werden we belaagd en soms bijna aangevallen door de verkopers ter plekke. Ik heb ze al vaak meegemaakt en kan er wel

mee omgaan maar dit was echt te erg dus daar moet wel op voorbereid zijn. Er was bij ons wel een beveiliger constant bij de groep en hield alles in de gaten dus heb me niet onveilig gevoeld. Trouwens ook met een uitstekend nederlands sprekende (eg) gids

Ik had geboekt via de touroperator die de tijden een beetje mooier maakte dan het in werkelijkheid was, ik werd om 2;40u opgehaald en was om 00.30u pas weer terug, vanwege de lange rit ook geen tijd ingelast om avondeten te krijgen

anders ben je nog later terug maar in het hotel is altijd wel wat te krijgen als je dat aangeeft.

Er was ook geen andere optie dan bij de touroperator te boeken want er was geen dorp in de buurt van het resort, alles ligt heel ver uit elkaar. Ik betaal ook liever iets meer en kan je ergens op terugvallen als er iets is.( €110,-)

Al met al heb ik geen spijt dat ik ben geweest en ach.. de dag erna weer lekker uitrusten op het strand doet je alleen het mooie onthouden van wat je hebt gezien.

Veel succes en geniet ervan,

Anja

• Eddyb

Beste Anja,

Bedankt voor je waardevolle informatie. Je mail bevestigt wat we al dachten nl. dat Luxor echt wel de moeite is. Net een berichtje gehad van Kingfisher Tours en we hebben nu 3 opties : de klassieke excursie, met het vliegtuig of een privé uitstap. We zullen de pro's en contra's van deze opties naast elkaar leggen en zeker rekening houden met je feedback.

Met vriendelijke groeten,

Eddy