Hallo,
gisteren teruggekomen uit Marsa Alam. Het is een heel uitgestrekt gebied dus weet niet waar je zit, maar ik ben ook naar Luxor geweest. Ik had gehoopt dat het via de nieuwe weg zou gaan wat beduidend korter was geweest,
maar vanwege de weinige toeristen werden we samengevoegd in Safaga met mensen uit Hurghada. Vandaaruit in konvooi naar Luxor met een busje van de toeristenpolitie en niet met legerbegeleiding zoals voorheen.
Het was alles de moeite waard van wat we hebben gezien maar omdat er nog weinig toeristen waren werden we belaagd en soms bijna aangevallen door de verkopers ter plekke. Ik heb ze al vaak meegemaakt en kan er wel
mee omgaan maar dit was echt te erg dus daar moet wel op voorbereid zijn. Er was bij ons wel een beveiliger constant bij de groep en hield alles in de gaten dus heb me niet onveilig gevoeld. Trouwens ook met een uitstekend nederlands sprekende (eg) gids
Ik had geboekt via de touroperator die de tijden een beetje mooier maakte dan het in werkelijkheid was, ik werd om 2;40u opgehaald en was om 00.30u pas weer terug, vanwege de lange rit ook geen tijd ingelast om avondeten te krijgen
anders ben je nog later terug maar in het hotel is altijd wel wat te krijgen als je dat aangeeft.
Er was ook geen andere optie dan bij de touroperator te boeken want er was geen dorp in de buurt van het resort, alles ligt heel ver uit elkaar. Ik betaal ook liever iets meer en kan je ergens op terugvallen als er iets is.( €110,-)
Al met al heb ik geen spijt dat ik ben geweest en ach.. de dag erna weer lekker uitrusten op het strand doet je alleen het mooie onthouden van wat je hebt gezien.
Veel succes en geniet ervan,
Anja