white en coulored canyon

• marjoleincees@casema.nl

hallo lieve mensen

is er iemand die mij an vertellen of er een excursie is die de witte en de gekleurde canyon tegelijk doet vanuit sharm evt met een overnachting en wat de kosten hiervoor ongeveer zijn we zijn met 16 personen de jongste 15 de oudste 67 . alvast bedankt voor lezen en evt reactie

gr marjolein

• agnes

Hallo Marjolein.

Heb je via de de mail rechtstreeks een berichtje gedaan met een website die deze excursie heeft.

Ik mag hier namelijk geen websites vermelden.

Hopelijk is dit wat je zoekt.

Fijne vakantie,

groetjes Agnes.

• romeo en julia

Hoi Marjolein,

Onze ervaring is dat de excursies naar beide canyons alleen vanaf Dahab wordt gedaan (hebben wij namelijk gedaan), dat ligt meer in de buurt. Vanaf Sharm el Sheik is het 1 canyon gecombineerd met bezoek Dahab en Nuweiba (everyoneweb).

Maar ik zag dat je al een reactie heb van Agnes en misschien is het tegenwoordig wel mogelijk om beide canyons te doen vanaf Sharm. Prachtige excursie trouwens, zeker de moeite waard, vooral white canyon. Op you tube staan wel filmpjes om een impressie te krijgen van de tocht. Je gaat over een trail door de Sinaï, wij bezochten een nomaden gezin en dronken daar thee en hadden een lunch in een oase. Je botjes worden wel aardig door elkaar geschud want je gaat dwars door de Sinaï, af en toe moest de jeep een “aanloop” nemen om over een heuvel te komen, prachtig, we hebben veel gelachen.

groetjes Julia

• romeo en julia

Ik heb de foto's weer eens opgezocht van de canyons en naar aanleiding daarvan heb ik de excursie waar wij het toen geboekt hadden (kingsafari) bekeken, toen kwam ik erachter dat wij de small coloured canyon hebben bezocht (Salama canyon genoemd) en de white canyon, in het foldertje stond duidelijk the coloured canyon en the white canyon, die zouden we dus bezocht hebben, ik heb het foldertje nog van 2009, maar de filmpjes op you tube laten zien dat de echte coloured canyon veel hoger is . Wij zijn gewoon in de maling genomen, the coloured canyon is veel imposanter en hoger. Je moet dus opletten dat je wel naar de echte coloured canyon gaat en niet naar the small coloured canyon. Wat een grap dat ik er nu na goed 2 jaar achter kom door het berichtje van Marjolein. Ik vond toen de white canyon veel imposenter dat wil ik nu wel geloven. In werkelijkheid zijn white- en coloured canyons dus gelijkwaardig….

groetjes Julia

hoi julia

haha wat een verhaal zeg. ik heb al een aantal aanbiedingen gehad met en zonder overnachting maar vind het toch nog best wel prijzig en moet dus opletten dat ik wel in de goede canyon terecht kom. bedankt in ieder geval voor je reactie

• backpackster

Ik heb in 2011 vanuit Dahab op de dolle roes een excursie geboekt. Toen zijn we met een klein groepje in een jeep de Siniai ingereden. Heftige tocht, je moet wel tegen wat geschud kunnen… Daarna gelopen in de witte en rode canyons. Moet je wel waarschuwen: we moesten in de rode canyon door een gat (geboortegat genoemd) klimmen/vallen om verder te kunnen door de canyon en als je niet al te soepel bent kan dit een probleem zijn. Dit wordt niet bij de excursieboeking verteld…

In de witte canyon moesten we aan het eind bij een wand opklimmen via touwen (b.w.v. leuning…) en dat was een meter of 30 omhoog. Kan niet iedereen, maar als je het niet ziet zitten kun je een uur terug lopen door het mulle zand. Beide wandeltochten vond ik prachtig, maar het vereist wel enige moed en conditie!

Vanuit Sharm is zoiets denk ik wel te regelen, maar ik ben zelf nog nooit in Sharm geweest.

hallo iedereen bedankt voor de reacties ik heb ook al wat offeres ontvangen en gaan er eens met zn alle voor zitten , meerdere reacties welkom