http://www.telegraaf.nl/reiskrant/11217885/__Griekenland_en_Egypte_uit_als_vakantieoord__.html
Heerlijk toch, dat er minder toeristen naar Egypte komen? Ik hou van rust en hoop die dit jaar daar weer te vinden (nee, ik ga niet naar Hurghada of Sharm) ;-)
Wel jammer voor de Egyptenaren, dat wel. Hopelijk leidt het minder tal toeristen er niet toe dat ik zeer agressief bejegend word. Ik kan zelf wel uitzoeken wat ik wil en óf ik wat wil… (dat begrijpen Egyptenaren niet altijd)
Familie reist momenteel in Egypte. In Cairo was het een hel geweest met plakkende Egyptenaren. Ze willen er nooit meer naar toe.
Zelf ga ik naar Aswan en ik zie het wel hoe ze me daar benaderen. Maar als het moet kan ik heel bruut optreden. Ik ben op alles voorbereid (en in Turkije heb ik ook wel mt dergelijk volk te maken gehad en ik weet zo'n beetje hoe ik daarmee om moet/kan gaan). Misschien dat de Egyptenaren (die bruut met toeristen omgaan) eens na moeten gaan denken wat hun gedrag teweeg brengt? Toeristen die nu (nog) komen komen wellicht nooit meer terug…
Hoi Monica
Hier je oude Egypte vriend Ruud,Wij zijn net een paar weken geleden weer naar Luxor geweest.
En inderdaad is het erg rustig,Het Sonesta waar wij zaten had het nog redelijk druk.
Er wordt ook door de reisleiding afgeraden om na 23 uur nog naar buiten te gaan.Er zijn verschillende
toeristen beroofd .ook een nederlandse vriend van ons,gewoon overdag !! En dat is toch een ongekend
verschijnsel,maar het veranderd dus,en niet naar de goede kant.dit gaat nog heel lang duren.Eigenaren van de
grote Hotels in Luxor zitten in de gevangenis.Bouwprojecten liggen allemaal stil,deze werden allemaal gefinancieerd
door Mubarak. Dus laten we hopen dat het met ons zo geliefde Egypte goed komt.
Wij gaan trouwens in maart naar Dubai om er een Cruise te maken langs de Emiraten.
Groeten van ons.
afgelopen jaar april was het ook heel rustig in hurghada wij waren ong de eerste die er weer kwamen.
Het was heerlijk je kreeg alle aandacht omdat ze blij waren dat er weer toeristen kwamen.
we laten ons niet afschrikken en gaan in mei naar sharm el sheik.
in oktober in turkeye geweest maar we kiezen toch weer voor egypte.
klimaat is toch lekkerder en de oh zo mooie rode zee heerlijk.
Hoi Ruud,
Alles goed, bij mij wel.
Ik had wel al geluiden op gevangen dat er e.e.a. loos is in luxor en dat je goed op je spullen moet passen. Wji gaan in maart en daarna zal ik hier wel laten weten hoe wij het hebben ervaren. Dat van die hoteldirekteuren dat wist ik niet. Zo zie je maar dat je je vriendjes goed moet kiezen.:-)
Wij weten wel dat er een verschuiving is geweest met betrekking tot de leiding van de
archeologische opgravingen. Waren we net goede maatjes met Waziri, moeten we nu weer goede maatjes worden met zijn vervanger.
We zien wel hoe het loopt.
Veel plezier met de cruise langs de emiraten (niet jaloers hoor)
Groetjes
M & M
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?