welk gebied

• handigje

Het is inmiddels al weer 7jr geleden dat we voor het laatst in Egypte zijn geweest. We willen er volgend jaar weer met de kinderen naartoe. Hurghada en Sharm zijn we geweest maar je hebt natuurlijk ook ElGouna en Marsa Alam (en nog wel meer). We gaan met 4 kinderen (12, 9, 3, 2jr). We hoeven niet echt op pad (hebben we al gedaan zonder de kinderen). Het gaat erom dat we in een mooi resort zitten wat aan het strand is en zwembaden heeft. Mijn voorkeur gaat uit om nu een keer niet naar Sharm of Hurghada te gaan maar naar een rustiger gebied.

Ik zou graag willen weten welk gebied jullie aanraden en eventueel ook hotels/resorts.

Dan twijfelen we ook nog over de maand waarin we willen. Het gaat maart,april of mei worden. Wat zijn jullie ervaringen met wanneer je het beste kunt gaan.

Alvast bedankt.

• agnes

Hallo.

Wij waren in November in Hurghada en zijn een dagje naar El Gouna geweest. Waren nieuwsgierig hoe het eruit zou zien. Ze noemen het ook wel Venetie in het klein.

Toen we aankwamen in centrum Down Town kwam er gelijk een jongen met een tuk tuk aanrijden. Hij heeft ons een uurtje rond gereden door heel El Gouna. Was echt heel leuk. Je hebt geen idee dat je je hier in Egypte waant, een totaal andere wereld. Heel schoon, erg rustig op straat, je kunt hier rustig over straat lopen zonder dat iemand je lastig valt. Je ziet overal de tuk tuk rond rijden met vakantiegangers, mooi gezicht. Je hebt winkeltjes en terrasjes in Down Town en je hebt de nieuwe Marina haven, beide heel leuk om rond te lopen. Bij de marina haven prachtige boten, en niet van die kleintjes. Wij hebben het stuk van Down Town naar de nieuwe haven gelopen zonder dat iemand ons lastig viel.

Je hebt hier ook strand waar ze kite surfen, misschien leuk om eens te kijken.

Voor rust ben je in El Gouna aan het goede adres. Kijk maar eens bij vakantiereiswijzer.nl met www ervoor. Zie je alle hotels, misschien kun je hier een keus uit maken.

Ik zou kiezen voor April of Mei. Zijn zelf allebeide maanden geweest en vond Mei toch al een stuk warmer, maar wel lekker met de wind.

Helaas, resorts kan ik je niet aanbevelen daar we daar nog nooit een vakantie door gebracht hebben.

succes,

groetjes Agnes.