sharia??

• moniquebezigebij

Hallo Allemaal,

Zoals het er nu uit ziet, wordt de islamistische partij het grootste, er wordt al over de sharia gesproken.

Heeft iemand een idee wat dat betekend voor de toeristen?

Ik neem aan dat er dan een heleboel niet meer is toegestaan zoals… alcohol …zonnen…gewoone kleding(korte broeken enzo)

Wie heeft er meer verstand van?

Groetjes Monique

• Jan

moniquebezigebij Schreef:

——————————————————-

> Ik neem aan dat er dan een heleboel niet meer is

> toegestaan zoals… alcohol …zonnen…gewoone

> kleding(korte broeken enzo)

Hallo.

Je geeft het antwoord eigenlijk zelf al; als je je normaal gedraagt (en met normaal bedoel ik dan volgens de dáár geldende norm) dan is er volgens mij geen enkel probleem. Kortom, geen alcohol, geen korte broek (jij omschrijft die kleding als gewoon, maar dat is het dus niet in Egypte, nooit geweest ook), dan is er verder geen probleem.

Groet, Jan.

• backpackster

Ik ben het met je eens, Jan. Maar als ik soms toeristen bespeur in Egypte die op geen enkele wijze respect tonen naar de cultuur daar en de gewoonten, dan krijg ik wel eens last van plaatsvervangende schaamte… Misschien druk ik me ongelukkig uit, maar Russische vrouwen zien er vaak uit als hoeren.

• Jan

backpackster Schreef:

——————————————————-

> gewoonten, dan krijg ik wel eens last van

> plaatsvervangende schaamte… Misschien druk ik me

> ongelukkig uit, maar Russische vrouwen zien er

> vaak uit als hoeren.

Hallo.

Ja, ik herken dat wel: ik heb in de tempel van Karnak eens een Russische dame gezien die een broekie aan had dat zó klein was dat ik er nog van opkeek. En in de Luxortempel liep eens een Italiaanse met een blous en rok waar je dwars doorheen keek, op zichzelf bij de dame in kwestie zeker niet onaangenaam, maar niettemin totaal ongepast voor in een Islamitisch land, vond ik.

Aan de andere kant, een jaar of drie geleden in Fort Qait Bey in Alexandrië een groep Russen gezien die stuk voor stuk fatsoenlijk gekleed waren, belangstelling hadden voor de monumenten, en aandachtig luisterden naar wat hun gids ze aan het uitleggen was. Het is dus ook weer niet helemaal zwart/wit (zoals het leven zelf eigenlijk).

Groet, Jan.

• backpackster

Zo is dat, Jan. Alles over een kam scheren kan altijd nog. Maar de Russen die ik in Egypte tegenkwam hebben op mij een onuitwisbare indruk gemaakt :-(

• koerierster

moniquebezigebij Schreef:

——————————————————-

> Hallo Allemaal,

>

> Zoals het er nu uit ziet, wordt de islamistische

> partij het grootste, er wordt al over de sharia

> gesproken.

> Heeft iemand een idee wat dat betekend voor de

> toeristen?

>

> Ik neem aan dat er dan een heleboel niet meer is

> toegestaan zoals… alcohol …zonnen…gewoone

> kleding(korte broeken enzo)

>

> Wie heeft er meer verstand van?

>

> Groetjes Monique

Ik neem dat helemaal niet aan en ben er zeker niet bang voor. Ook voor een islamitische partij zal de inkomensbron uit het toerisme belangrijk blijven.

En voor het merendeel van de vakantiegangers in de toeristengebieden is zonnen, zwemmen/snorkelen/duiken en een natje en droogje nou eenmaal een essentieel onderdeel van de vakantie. Dat gaat voor de westerse doelgroep niet samen met een alcoholverbod en islamitische kleding.