vliegtickets kopen in Egypte

• backpackster

Hallo, ik ga begin volgend jaar weer naar Egypte. Ik wil dan een vliegticket kopen om van Aswan (of Luxor, hangt vande prijs af) naar Sharm el Sheik te vliegen. Dat ticket wil ik ter plaatse kopen, omdat ik nu nog niet weet op welke datum ik ga vliegen. Heeft iemand ervring met dit soort koop? Hoe duur kan zo'n ticket zijn en word je als toerist niet een poot uitgetrokken? Groet, Backpackster

• Ton

Dat kan je via internet doen bij egyptair je heb dan wel een credit kaart nodig waar je mee reist.

Inloggen met land egypte is het goedkoopst niet via nederlandse site.

Ton

• monica

Als je lokaal een ticket koopt moet je je melden bij een kantoor van Egypt Air.

In Luxor zit dit kantoor onder Old Winter Palace. In aswan weet ik dat niet.

Ik vermoed wel dat je getild wordt. Je kan eventueel binnenlopen bij ThomasCook daar kan je vaak ook tickets bestellen.

Het goedkoopst is via internet onder land Egypte te boeken. Dat scheelt aanzienlijk.

• Miriam K.

Houdt er ook rekening mee dat je maar tot 3 dagen van tevoren via internet kunt boeken en dat je in die andere dagen korter voor vertrek alleen bij een Egyptair kantoor terecht kunt - wat zoals Monica zegt meestal duurder uitkomt (td).

Vanuit Aswan kun je overigens niet rechtstreeks naar Sharm el Sheikh en die vluchten gaan allemaal via Cairo.

Vanuit Luxor gaan ze in het algemeen van dinsdag t/m zaterdag rechtstreeks naar Sharm el Sheikh. We hebben met onze gasten nu echter al een paar keer meegemaakt dat ze deze directe vluchten na boeking toch cancellen en je alsnog op een indirecte vlucht via Cairo wordt gezet en dan ben je wel iets langer onderweg :o.

Zonnige groet uit Luxor,

Miriam Kok

• monica

Even ter aanvulling op de binnenlandse vluchten.

Mocht je weten wanneer je heen gaat, dan is het echt de moeite waard om de binnenlandse tickets vast te leggen.

Wij hebben vorige week (jawel we gaan weer heen :-)) de tickets geboekt voor onze vakantie in maart naar Luxor en goedkope tickets zijn er nog wel maar niet veel meer. Boek ze wel met landnaam Egypte dat scheelt behoorlijk.

Wij hebben dit voorheen vaker zo geboekt en nooit problemen gehad.

• backpackster

Dank jullie wel voor de tips/reacties! Het lijkt me beter om dan nu maar tickets te kopen i.p.v. daar ter plekke. Ik probeer onder ‘Egypte’ te boeken, moet je dan in ponden betalen?

• monica

Ja.

En met een creditcard.

Even omrekenen met de euroconverter en je weet hoeveel euro's je kwijt bent.

Het scheelde bij ons op de heenweg Amsterdam - Luxor 100 euro per persoon.

Wij hebben de vlucht naar cairo in euros geboekt. En van Cairo naar Luxor in EGP.

Succes

• backpackster

Ik heb gekeken en ik merk dat de vlucht Aswan-Sharm idd via de Egypte variant veel goedkoper is. Had m'n creditcard net van de hand gedaan, maar nu heb ik er weer eentje besteld. Is toch wel de moeite waard. Bedankt voor de waardevolle tips(s)! Helaas kan ik geen direct vlucht Luxor-Sharm of Aswan-Sharm vinden. Alles gaat via Cairo. Is niet anders…

Andere vluchten heb ik vandaag geboekt: A'dam-Aswan en Sharm-A'dam. Oh, ik ga voor derde jaar naar Egypte en ben blij dat ik me weer op zo'n backpackvakantie kan verheugen….