three corners Fayrouz

• miek

Wij zijn net terug van dit hotel en waarschijnlijk waren onze verwachtingen veel te hoog want het is toch een beetje tegengevallen.Het is zeker geen slecht hotel maar ook geen “beter” hotel.Na 12 jaar Egypte hebben wij nog nooit onze koffie aan het ontbijt zelf bij de percolator moeten gaan halen. Er was wel een waterkoker op de kamer maar geen thee of koffie. De toaster was zo versleten dat je de toast er minstens 2 keer moest doorjagen om wat bruin te zien met als gevolg een serieuse fille aan het toestel. Het waren enorme harde bedden en zoals Fransje al aangegeven had die soft matras erboven op was geen oplossing. Eten was niet slecht maar als je niet bij de eersten was dan waren de lekkerste dessertjes al op en die werden niet meer aangevuld. De eerlijkheid gebied me om ook te vertellen wat er goed was aan dit hotel, super lieve mensen aan de balie die je proberen te helpen waar ze kunnen. Heel goede massages in de spa. Prachtige “bloemkunstwerkjes” aan de toiletten. Geen luide muziek op het strand dus alles heel rustig. Quad en kamelentochtjes die vertrekken vanop het strand. Het buitenrif was enorm prachtig, het mooiste dat ik al gezien heb maar als je een fervent snorkelaar bent en je kan er slechts 2 dagen van de 8 van genieten omwille van te gevaarlijk dan is dat een dikke tegenvaller, je kan dan inderdaad in het binnenrif snorkelen maar hier zijn nog wel vissen te zien maar het koraal is allemaal grijs. De schilpaddenbaai is toch wel 20 minuutjes stappen en als je 's morgens rond 6 uur gaat dan is het water nog klaar en kan je ze zien. Als je daarentegen wacht tot late voormiddag en de boten met toeristen zijn er dan is het water zo troebel en moet je enorm veel geluk hebben om ze juist te zien. Het internet is te betalen €4 voor een half uurtje en dat blijft maar 24 uur geldig. Het duurt enorm lang voor je een berichtje kan versturen.

Wij hebben er mensen ontmoet die ook in Brayka Bay waren en zei vertelden dat dit hotel veel beter was. Mocht er iemand specifieke vragen hebben dan mag je ons steeds een privémailtje sturen.

• Fransje

Hoi Miek,

Jammer dat het jullie wat tegen gevallen is.

Wij hadden geen problemen met de koffie en thee op de kamer die werden altijd bijgevuld en ook het buffet werd steeds bijgevuld ook als we wat later kwamen.

de bedden waren inderdaad erg hard zoals ik al zei en dat topdekmatras hielp voor mij ook niet echt , ik kon pas redelijk goed liggen toen ik daar nog boven op mijn dekbed dubbel had gelegd, het was warm genoeg dus sliep ik zonder deken. Service is inderdaad prima en zoals ik ook eerder heb vertelt er zijn zeker mooiere complexen maar wij hebben dit hotel toen gekozen omdat we maar een weekje gingen om te rusten en dus niet ver van het vliegveld wilde zitten, en had was een goede aanbieding. Wij hebben wel heel goed kunnen snorkelen in het buitenrif en inderdaad de schildpaddenbaai is zo`n 20 minuten wandelen zoals ik eerder zei. Als wij puur voor het snorkelen even een weekje zouden gaan zou ik hier wel weer terug komen om te relaxen , maar voor mooiere resorts zou ik ook iets anders kiezen.

Hopelijk zit het je de volgende keer weer mee.

groetjes Fransje

• miek

Hoi Fransje, ja zoals ik al zei hadden wij misschien te hoge verwachtingen, die koffie op de kamer hebben wij nooit gezien hoor!! Die truk met het dekbed heb ik ook toegepast maar toch moest ik naar mijn osteopaat toen ik weer terug was en ik heb ginds 2 keer een massage gehaald, hier verdient Hala een dikke pluim want zij heeft dat zeer goed gedaan. De felle wind in Marsa Alam zal overal daar voor problemen zorgen als je een rif hebt dat zover in zee steekt vrees ik. Daarom gaan wij volgend jaar terug naar Sharm en Reef Oasis, wij hopen dat er dan geen “lastige haaien” meer in de buurt zijn maar momenteel mag je er toch weer snorkelen dus ik veronderstel dat het gevaar geweken is. Als je een Resort dicht bij het vliegveld wil in Sharm kan ik je ook Hilton Sharks bay aanbevelen, misschien in prijsklasse iets duurder maar zeker de moeite.

• Fransje

Hoi Miek,

Ja ik moest toen wij thuis kwamen ook meteen naar mijn therapeut voor mijn rug.

Voor het snorkelen vinden wij marsa alam super maar Sharm vind ik ook geweldig, we zijn 2 keer in tropicana grand azure geweest en was ook niet ver rijden van het vliegveld af. Ik wil ook graan nog een keer naar shamr terug. We zitten nu eerst aan Taba te denken omdat we vandaaruit een dag Petra kunnen doen maar zoals ik kon zien bij neckermann en tanasavia vliegen die volgen mij in november december niet op taba en moet je vantui shamr met de bus zo`n 3,5 uur tja dat gaat hem dan niet worden. wie weet vliegen ze volgend jaar wel op taba in die tijd.

gr Fransje

• miek

Wij waren al een keer in Taba in het Hilton maar enkele maanden nadien is dit hotel opgeblazen door …. juist het begin van de miserie van de bomauto's, ik weet nog steeds niet hoe ze het deden want de controle met geweer enz. was er enorm wij hadden telkens een uur nodig om de grens over te steken naar Eilat. Dus ik stel voor als jullie graag naar Petra enz zouden gaan dat jullie beter eens naar Eilat vliegen daar hebben ze ook hele mooie hotels, je kan er gaan snorkelen met dolfijnen en de dagtrips naar Petra enz zijn best te doen. Misschien eens even nakijken? Veel succes, wij kijken nu uit naar onze trip naar Zuid-Afrika eind januari hebben jullie per toeval daar tips voor??? Wij zoeken nog een hotelletje in Kaapstad, in St. Lucia gaan wij overnachten bij Nederlanders die daar een bed en breakfast hebben

• Fransje

Eilat zijn we inderdaad ook al een keer geweest en ik heb daar met de dolfijnen gezwommen. verder vond ik eilat zelf niet echt super. Veel hotels liggen niet direct aan het strand en dat vinden wij juist fijn. We zijn toen met een prive taxi naar Jeruzalem geweest en de dode zee dat was wel super allemaal. We hadden eerst gekeken om een weekje een hotel te boeken in Jordanie Aqaba aan zee en van daaruit een dag petra op eigen houtje te doen maar de hotels zijn daar allemaal logies ontbijt en als je half pesion boekt ben je vaak nog meer kwijt dan alinclusive in Egypte dus zo kwamen we op Taba maar als ze daar niet meer op vliegen met transavia valt het allemaal af en kijken we weer verder , we hebben de tijd eerst Cuba over 13 weken ha ha ha.

Nee zuid Afrika kan ik je helaas geen tips voor geven lijkt me wel mooi.

Succes!

gr Fransje