Hotel Intercontinental Taba heights

• Fransje

Voor de afwisseling hebben we een keer een andere plek in gedachten.

Omdat we ook graag naar Petra in Jordanie willen lijkt het ons een leuk idee om een hotel in Taba te boeken.

Intercontinental Taba Heights spreekt ons wel aan.

Voor een weekje of 9 dagen lijkt ons dit een goed hotel om te relaxen beetje te snorkelen en van daaruit de trip naar Petra te maken, dan hoef je in ieder geval niet eerst de hele rit vanuit Sharm te ondernemen dus dat scheelt ook weer wat tijd.

Ik heb op reiswijzer, zoover, tripadvisor en holidaycheck al veel gelezen en foto`s gezien.

is er hier iemand die ook naar dit hotel is geweest en van daaruit ook de dagtrip naar Petra heeft gedaan?

Is het goed te doen om een dagje naar Eilat te gaan of is dat bij de grensovergang een heel gedoe als je dit op eigen houtje wil doen en zijn daar hoge kosetn aan verbonden. Wij zijn heel wat jaartjes geleden al eens in Eilat op vakantie geweest en zijn best benieuwd of het veel veranderd is in der jaren, daarom lijkt het ons leuk om weer eens te kijken.

groetjes Fransje

• mini

He!Fransje,

Hoe is het met je ?Ook weer lekker aan het zoeken?

Wij zijn in hotel Continental geweest.Wij hebben toen een rondreis van 5 dagen gemaakt naar Jordanie.Hebben eerst 2 dagen in het Continental

gezeten toen 5 dagen de rondreis en toen nog 5 dagen naar hotel Sofitel.Ik weet dus niet hoe het is als je zelf gaat,wat ik mij nog wel herinner is

dat het wel wat lang duurde daar bij de grens.Maar het was meer dan de moeite waardt.En wat Eilat betreft, daar kan ik je niets over vertellen

zijn er alleen door heen gereden.

Groetjes Mini.

• steven

Hoi Fransje,

Twaalf jaar geleden waren wij in Eilat en wilden wel een avond naar Taba op eigen houtje.

Ik had toen een huurauto, aangekomen bij de grens gevraagd of wij een avond naar Taba konden, geen probleem, zet de auto daar

maar neer (in een soort niemandsland tussen de grenzen) en loop een klein stukje naar Taba, zeiden ze.

Later op de avond terug, eerste grens over, staan er ineens 4 gewapende militairen voor onze neus, ik moet onder begeleiding mee naar

mijn auto (mijn vrouw en schoonouders overstuur achterlatend), daarna moet ik mijn auto in een afgesloten bunker rijden en word mijn

auto totaal ondersteboven gehaald, er werd niet gesproken, later kreeg ik een snauw, dat ze drugs zochten, wat ze gelukkig niet vonden.

Al met al een uur later was ik vrij om Eilat weer in te gaan, later dit verhaal aan de hostes verteld, volgens haar kwam dit wel vaker voor

omdat ze zich vervelen!

Ik weet het is 12 jaar geleden, ik weet niet hoe t nu is, maar ik dacht, ik laat t je even weten.

Groetjes Steven

• Fransje

Hoi Steven ,

bedankt voor de tip!

gr Fransje

• Fransje

Hoi Mini,

Ja een beetje vooruit kijken kan nooit geen kwaad toch ha ha ha.

Eerst gaan we in Februari onze eerder uitgestelde reis naar Cuba maken Rondreis best of Cuba 12 dagen en daarna 4 nachten in sandals royal hycacos (zijn julie ook geweest toch?)

Eind 2012 willen we dan waarschijnlijk naar Taba

Hoe is jullie intercontinental taba heights bevallen (of vonden jullie sofitel beter en ligt dat ook aan het strand)

Zijn jullie toen ook met neckerman geweest?

Wij willen eigen 1 dag naar Petra dat is eigenlijk het enige wat ik graag in Jordanie zou willen zien maar ik weet niet of dat mogelijk is.

Maar ik heb nog tijd genoeg om alles uit te zoeken.

Hebben jullie nog leuke reizen gemaakt in Egypte of verre reizen en zit er nog wat in de planning bij jullie?

gr Fransje

• mini

Hallo Fransje,

Ja, heerlijk die voorpret.Ik zelf vond Sofitel beter en mooier dan Continental,het hotel ligt ook aan zee ,maar Intercontinental is ook goed hoor.Wij hebben toen volgens mij bij Holland International geboekt maar weet het niet meer zeker.Wat

heb jij nog een mooie reis voor de boeg.Cuba is zooooooooooooooo.leuk en Sandals super.Ik ben in september

met mijn ouders en zusje naar Egypte geweest hotel Royal Grand Azure was geweldig.In maart gaan we 10 dagen

naar de Dominicaanse Republiek,en in Juni een rondreis door Indonesie Java, Bali,Gili Trawagan en Lombok.Veel succes met zoeken.

Groetjes Mini.

• Fransje

Hoi Mini,

Hoe was het in Sharm, kon je er weer nromaal snorkelen bij het hotel na al die toestanden met die haai destijds,of is het snorkelen daar nog steeds zo beperkt.

Dominicaanse republiek zijn we ook 2 keer geweest en was heerlijk zeker in Bayahibe.

En Bali hebben we ook op ons lijstje staan maar dat komt na Taba.

we hebben de tijd dus zoeken nog lekker effe door en wie weet veranderd het dan wel weer.

Veel plezier in Maart!

gr Fransje

• mini

Hallo Fransje,

Bedankt zal zeker wel lukken.Het was druk in Sharm, en je mocht gewoon snorkelen.

Het rif was mooi, zeker als je wat verder zwom,maar we hadden best wel veel dagen met veel stroming.

Succes met zoeken Fransje.Jij veel plezier in Cuba en laat je mij het even weten hoe jullie het gehad hebben?

Groetjes Mini.

• Fransje

Ik ga weer een verslag met foto`s op mijn site zetten als we terug zijn

gr Fransje