Veilig in November???

• Iris24

We zitten nog steeds te twijfelen of we naar Egypte zullen gaan in november. Zeker nu de verkiezingen verplaatst zijn naar (ik dacht) 28 november.

Natuurlijk kan niemand voorspellen hoe het zal gaan, maar zou het dan veilig zijn in de toeristenplaatsen? Of is het toch echt beter om een andere bestemming te kiezen om alle ellende te voorkomen?

Stel dat wel gaan, wat is dan een leuke plaats om te verblijven? Waar kun je perfect een weekje vakantie vieren? Dus lekker eten in verschillende restaurantjes, een drankje doen op een terassje, beetje over boulevard slenteren en s`avonds een keer stappen.

Wie heeft er leuke tips? Alles is welkom.

Alvast heel erg bedankt.

• de badmuts

Hallo Iris,

Drie posts terug vind je wat antwoorden. Blijft natuurlijk altijd de vraag hoe het gaat verlopen.

• SAMRA

Iris24 ik zou het zekere voor het onzekere nemen in toeristenoorden zoals Sharm zal je waarschiijnlijk geen last hebben maar toch je weet het nooit ik zou voor een andere bestemming kiezen mede doordat het in veel delen van Noord Afrika onrustig is.

• Ton

Ben zelf al eens in Egypte geweest met name de Bad plaatsen daar is niets aan de hand geweest.

Je kan er met een gerust hart heen wij vertrekken 5-11-2011 weer.

Ton

• Lidwien61

Samra,

Wat een onzin, jaag aub de toeristen niet weg, ze zijn keihard nodig! In de toeristengebieden is en was niks aan de hand.

We gaan heerlijk naar Hurghada 17 tm 24 november! En ik hoop met ons nog een heleboel toeristen!

• agnes

Ook wij zijn van de partij. Word nu echt kort dag, tel de dagen.

Hurghada van 4 tot 19 November, heeeeeeeeerlijk genieten.

groetjes Agnes.

• Lidwien61

Ja, Agnes, jij kan al zo'n beetje gaan inpakken……Ik ben ook alvast wat bij elkaar aan het rapen, onderwatercameraatje gekocht enzo. Mhmmm.

Veel plezier alvast!!!!!!!!!!!

• agnes

Hai Lidwien.

Dank je wel, gaat zeker lukken. Lekker temperatuurtje, zonnetje, visjes.

Helaas kom ik nog niet aan inpakken toe, veel werken i.v.m. zieke collega. Maandag en dinsdag nog werken en dan zwaai ik dag met handje, hahaha.

Woensdag huisje door, en donderdag de kleren.

Vliegen om 10.40 heen en terug pas om 22.40 uur, dus nog een hele laatste dag vertoeven. Nadeel is dat we smorgens pas om 03.20 uur landen op Schiphol. Dan nog 2 uurtjes met de taxi van STA, word zondag dus een slaapdag, hahaha.

Jij ook een fijne vakantie, zal de visjes vast roepen voor je.

groetjes Agnes.

• Iris24

Dank jullie wel voor de antwoorden.

We zijn overtuigd en willen toch ook naar Egypte gaan. Waarschijnlijk ergens begin november (11, 12, 13 november of zoiets)

Ik ben me nog aan het orienteren op een leuke en qua prijs een aantrekkelijke last minute..

Iemand tips voor een goed (en beetje luxe) hotel? Dat centraal ligt, bij strand en centrum.

Welke badplaats kunnen jullie ons aanraden? We houden van lekker relax, een drankje op een terrasje, heerlijk eten in een restaurantje en dan s`avonds een keer gaan stappen.

Alle tips en adviezen zijn harstikke welkom.

Bedankt hiervoor!!

Agnes en Lidwien alvast een hele goede reis en een heeeeerlijke vakantie gewenst!!!

• agnes

Hallo Iris.

Dank je wel voor de vakantiewensen, gaat helemaal goed komen.

Aangezien jullie sávonds nog wel eens lekker stappen willen of lekker slenteren zou ik voor Sharm el Sheik kiezen.

Naamy Bay is erg leuk, als je daar van houd. Normaal erg druk met toeristen. Volop winkeltjes, terrasjes, restaurantjes. Je hebt hier ook nog een heel groot vrij modern overdekt winkelcentrum wat zich middenin het uitgaansleven van Naamy Bay bevind. Ook restaurantjes met banken en felle kleurtjes, lichtjes, waterpijp, heel gezellig.

Er is een Hardrock Cafe, de Camelbar en Discotheek La Pacha.

Als bij zoover Sharm el Sheik/Naamy Bay aanklikt krijg je de hotels die in Naamy Bay liggen.

Zit je verder weg bv in Sharkys Bay of zo rijdt er altijd wel een busje s'avonds vanuit het hotel hier naar toe of anders zelf met een taxi, goed te doen hoor.

Succes met zoeken en ook een fijne vakantie,

groetjes Agnes.

Iris, kreeg vandaag een mail binnen van Neckerman met nog wat last minutes waaronder ook op 12 November.