oplichting koffers wegen Marsa Alam!!!

• moniquebezigebij

Hallo Iedereen,

Ik wil graag iedereen voorlichten over de oplichting op Masa Alam.

Wij zijn pas terug(13okt) uit Marsa Alam, terwijl we in de rij stonden van inchekken dachten wij wat gaat dit langzaam!!

Maar toen de mensen voor ons geweest waren, hoorden wij dat de koffers van hun te zwaar waren!

En dat terwijl ze heen onder de 20 kilo zaten en niets gekocht hadden? Rara hoe kon dit?

Toen waren wij aan de beurt, gelukkig lette mijn man heeel goed op……. de band stond al op 2 kilo!!

Ze houden hun been/voet tegen de band zodat het gewicht hoger is dan in werkelijkheid!

Mijn man zei er iets van en er werdt heel lelijk gekeken!

Toen hij de tweede koffer op de band wou zetten stond de weegschaal in eens op 6 kilo!

Ze hadden de band niet genoeg latten doorlopen zodat een gedeelte van je eerste koffer twee keer wordt gewogen!

En dan mag je bijbetalen!!

DUS WEES GEWAARSCHUWD !!!!!!!!!!!!

• Ton

Waar moesten jullie dat dan betalen???

Heb je officieel een bon gehad ???

Want dan hebben ze er zelf geen profijt van en is dat geld voor de staat ?

Ton

• moniquebezigebij

Wij hebben zelf niet hoeven te betalen omdat mijn man heel goed oplette, maar de mensen voor ons hebben moeten betalen.

Of zij ook een bon hadden weet ik niet.

Ze werden naar opzij gezet en daar hebben ze betaald.

Sorry maar daar heb ik dus geen antwoord op.

• Ton

Ik denk nu dat het een induviduele aktie van een paar personen is geweest .

Maar een gewaarschuwd mens …..

Ton

• nathalie32

Ik heb het vorig jaar in Hurgarda gehad.

Eerst moest ik 45 euro betalen toen mijn man vroeg om een bon voor transavia moest ik nog maar 18 euro bij betalen.

Ik wist ook zeker dat we geen over gewicht hadden maar ja op dat moment beaal je gewoon.

Ik heb mijn geld van transavia terug gehad.

• miek

Wij vertrekken zondag naar Three Corners Fayrouz, Marsa Alam dus en wij zijn blij dat je ons dit meedeelt. Er zal bij ons zeker een belletje gaan rinkelen als we “blijkbaar teveel gewicht” hebben. Dank je!

• suzanne

Wij hebben een kofferweegschaal. Die nemen we altijd mee op vakantie.

Het bespaart je een hele hoop ellende. Terugweg doen we deze in de handbagage.

Deze weegschaal kost tussen de 20 en 30 euro.

We hebben trouwens geen rare dingen meegmaakt in Marsa Alam.

En voor ieder die binnekort gaat een hele fijne vakantie. Suzanne

• backpackster

Ik heb altijd maar zo'n 11 kg aan bagage, dus als ze mij van overgewicht betichten dan is dat oplichterij. Ach, in Egypte wordt je zo vaak een pootje gelicht. Ik ben er altijd enorm op m'n hoede. Het is jammer dat het zo moet, want sommige mensen komen daarom eens maar nooit weer. En er komen momenteel al niet zo gek veel toeristen meer…