Taba of Dahab

• bluediamond75

Na vorig jaar een weekje naar Hurghada geweest te zijn willen we nu graag naar Dahab of Taba toe. Wat kunnen jullie aanraden? Wij willen lekker uitrusten en veel snorkelen en duiken. Houden niet van massatoerisme.

• Manon

Dan zou ik absoluut kiezen voor Dahab. Het is inmiddels alweer enige jaren geleden dat we in beide plaatsen geweest zijn, maar Taba was veel toeristischer. Dahab vonden we een gezellige, ontspannen plaats. Wij houden ook niet van massatoerisme, en daar merkten we in Dahab niets van.

Groeten, Manon.

• bluediamond75

Dank je Manon! Hurghada was ook erg toeristisch (héél veel russen) maar vond het ook net een bouwput..

• bluediamond75

Ik kan me herinneren dat er vorig jaar veel wind was in Hurghada en we niet altijd konden zwemmen. Weet er iemand hoe de temperaturen in Dahab zijn of maakt dit niet zoveel uit?

• backpackster

Zelf ben ik afgelopen januari nog in Dahab geweest en het is er nog steeds relaxed. We zaten in een klein pension aan zee met fantastisch eten. Als je het adres wilt, reageer je maar.

Ik heb lekker kunnen snorkelen en het zeewater was van goede temperatuur en het klimaat was erg aangenaam.

• bluediamond75

Hoi Backpackster, zou het adres wel graag willen hebben maar je hebt geen (prive) emailadres. Ondertussen al 1 en ander gegoogled en het wordt i.i.g. Dahab. Hoe zijn de temperaturen in januari daar of maakt dit niet veel verschil met Hurghada?

• backpackster

Daar ben ik weer. Google maar eens naar Jasmine dahab. Dan vind je het wel.

Ik heb er in januari uitstekend kunnen zwemmen, snorkelen, zonnen.