three corners fahrouz port ghalib

• hello

Eind oktober vakantieplannen naar Egypte. Altijd in Sharm el sheik verbleven (reef oasis blue bay, calimera royal diamond beach) veelal in Ras um el sid omgeving gesnorkeld. Nu lees ik zulke goede verhalen over three corners fahrouz op dit forum, zeker voor wat betreft het snorkelen. Ik heb aleen toch nog wat twijfels ondanks alle enthousiaste verhalen ;). Misschien ben ik wat verwend met de hotels in sharm en weet ik nu niet zo goed of dit vergelijkbaar is….. Het hotel (de foto's) doen mij wat kaal aan vergeleken met Sharm. Is dat in het echt ook zo?

Verder heb ik nog een aantal vragen:

eind oktober, qua temperatuur? wind? Geschikte periode? veel rode vlag?

Is er een Padi duikschool aanwezig?

Welke excursies zijn er nog meer te boeken? Enkel via Neckermann? Vallei van de koningen misschien?

Heeft iemand de excursielijst voor mij?

Wij vinden het belangrijk dat er een mooi goed bereikbaar rif is en dat het eten van goede kwaliteit is. Ik las ergens klein buffet?

Wat kun je verder aanraden? Twijfels overboord en gewoon doen ??

• agnes

Hallo Hello.

Ik heb de excursielijst van neckerman wel voor je.

Ik zal je prive even mijn mailadres door geven, als jij dan op jouw beurt ook ff je mailadres door geeft kan ik hem je toe sturen.

Marsa Alam is wel heel anders dan Sharm hoor. Ben zelf nog nooit in Marsa Alam geweest maar uit de verhalen ligt het heel erg afgelegen en buiten het resort niks te doen of te zien.

Als je s"avonds echt wilt slenteren zoals in Sharm/ Naamy Bay dan ben je hier niet op de juiste plek.

Groetjes Agnes.

• hello

Dat slenteren hoeft niet perse…. ik heb naamy bay ook wel gezien…. vind het een beetje een kermis, maar in marsa alam is het wel heel erg afgelegen… dat is dan weer het andere uiterste haha… Ik vond El marcato in de buurt van ons laatste hotel in sharm wel leuk, maar eigenlijk ook alleen maar winkeltjes natuurlijk. Ach dat maakt me niet zo veel uit. Ik zal je even mailen voor het emailadres. Als de omgeving niet veel is vind ik wel belangrijk dat het hotel dan voldoende biedt.

• Fransje

Je moet er rekening mee houden dat er in de omgeving van het hotel echt niks te zien is.

Hotel is prima maar ook wij hebben in een mooier hotle gezeten in sharm Voor ons was dit hotel goed omdat wij alleen rust wilde , zon en goed kunnen snorkelen en de prijs was toen goed .

gr Fransje

• miek

Hallo hello! Ik begrijp volkomen wat je bedoelt, ook wij waren in Reef Oasis Blue Bay en eigenlijk was dit voor mij het hotel bij uitstek na 10 jaar Egypte. Maar die haaienaanvallen vorig jaar hebben ons de daver op het lijf gejaagd en daarom hebben we er dit jaar niet meer geboekt. Ik ben ook een beetje bang van de rode vlag, de stroming en het dorre uitzicht maar wie niet waagt niet wint hé.Als het niet meevalt dan gaan we volgend jaar zeker en vast weer naar Reef Oasis. Wij vertrekken op zondag 30 oktober voor een weekje

• hello

Hoi Miek

Ik ben erg benieuwd hoe je het gaat vinden. Meestal zaten wij in Ras um el Sid. Diamond beach (calimera) heette het eerder en renaissance golden view hebben we ook een keer verbleven.

Ik had iets gelezen over die haai aanval. Was dat precies daar in dat hotel bij blue bay? Jeetje… Is die vrouw toen overleden? ik weet dat eigenlijk niet meer zo goed.

Het viel begin dit jaar net tegelijk met al die onrust in Egypte kan ik me herinneren.

Ik had nu een optie voor vertrek 25 okt voor 1 week. Die heb ik toch geannuleerd. Ik twijfel teveel en het kost bij elkaar voor 2 personen nog 1550 euro voor 1 weekje. Vond dat nog best fors eigenlijk. Waar hebben jullie geboekt? Ik wilde ook liever in het weekend na de herfstvakantie zuid boeken maar ik kan het niet meer vinden voor dit hotel. Vlucht en hotel…. Ben benieuwd.

Je mag me ook prive mailen.

Groetjes!

• miek

Ja hoor die Oostenrijkse dame is overleden en als ik het goed herinner was er ook een Russische man aangevallen maar meer weet ik daar ook niet meer van. het wordt allemaal angsvallig uit de pers gehouden omdat ze vrezen dat toeristen anders niet meer komen (toch niet diegenen die komen om te snorkelen zoals ikzelf)

Voor de prijzen van ons hotel heb ik je een privéberichtje gestuurd, ik hoor nog wel van je. Maar die prijzen vind ik voor een weekje all-in best te doen!!

• moniquebezigebij

Hallo Agnes,

Wij gaan begin oktober ook naar Port Ghalib, maar dan naar Hotel Crowne Sahara Sands.

Zou je mij als het mogelijk is ook de lijst van exursie's willen sturen?

Alvast bedankt voor je moeite.

groetjes Monique

• agnes

Hallo Monique.

Tuurlijk wil ik dat doen, met alle plezier.

Ik stuur je ff via privé/reageren mijn mailadres door.

groetjes Agnes.

• Denisekimo

Hoi,

Wij zijn Padi gecertificeert en opereren vanuit Hurghada, daarnaast bieden wij diverse andere excursies aan, kijk eens op onze website www.completetravel.nl of mail mij voor meer informatie naar info@completetravel.nl