Excursie Cairo met het vliegtuig

• Miriam K.

Voor een dagexcursie naar Cairo is het ‘t makkelijkste, lees: goedkoopste ;) als u zelf uw binnenlandse vluchten regelt via www.egyptair.com

Als u op deze openingspagina rechts bovenaan als landenkeuze “Egypte” aanklikt en niet “the Netherlands of Belgium” is de prijs vaak lager. Wij kunnen helaas geen tickets via deze website voor u aanschaffen want de betaling moet via de creditcard van één van de passagiers plaatsvinden. U moet deze creditcard ook kunnen laten zien bij het inchecken.

P.S. Vergeet u vooral niet op verschillende dagen de prijzen te vergelijken want dat kan aanzienlijk schelen en er geldt ook altijd kinderkorting.

De vliegtijden van Egyptair zomer 2011 zijn als volgt:

Vanuit Hurghada naar Cairo:

• vertrektijd 6.20 uur, aankomst 7.20 uur of

• vertrektijd 9.05 uur, aankomst 10.10 uur

Terugvlucht Cairo – Hurghada:

• vertrektijd 20.45 uur, aankomst 21.50 uur of

• vertrektijd 22.50 uur, aankomst 23.50 uur

Vanuit Sharm el Sheikh naar Cairo:

• vertrektijd 6.00 uur, aankomst 7.00 uur of

• vertrektijd 6.15 uur, aankomst 7.15 uur of

• vertrektijd 8.45 uur, aankomst 9.45 uur of

Terugvlucht Cairo – Sharm el Sheikh:

• vertrektijd 20.45 uur, aankomst 21.45 uur of

• vertrektijd 22.50 uur, aankomst 23.50 uur

Advies over de beste vluchttijden:

Vanwege de warmte adviseren we u in de zomermaanden een vroege vlucht te nemen, zodat u de meeste “buiten”-bezienswaardigheden – de piramides!!!! – in de ochtend kunt zien en bijvoorbeeld een bezoek aan het airco  Egyptisch museum in de warmere namiddag.

Na afloop van de excursie met privé gids van ongeveer 7 uur heeft u dan nog de gelegenheid om ergens iets te eten/drinken of bijvoorbeeld een feluccatocht over de Nijl te maken en/of met de kinderen dr. Ragab Pharaonic Village (een openluchtmuseum met speeltuintjes) te bezoeken.

De privé bus met chauffeur blijft ter beschikking tot vertrek naar het vliegveld. Wij rekenen vanaf de binnenstad in Cairo ongeveer 1 ½ uur rijtijd naar het vliegveld en u dient daarbij altijd 1 uur voorafgaand aan uw vlucht aanwezig te zijn.

Vriendelijke groet uit Luxor,

Miriam Kok (zie Google voor meer info :))

• joke

Hoi Miriam,

heb vraagje: als ik in Hurghada ben en wil i.p.v. bus enz zelf met vliegtuig naar Cairo heb je dan ook een visa/credit-kaart nodig om op het plaatselijk vliegveld te boeken ?

Alvast bedankt voor je antwoord,

met groetjes vanuit Groesbeek waar de temperatuur nu ook al een beetje egyptisch aanvoelt (en morgen wordt het nog warmer),

joke.

• Miriam K.

Hai Joke,

Als je naar een Egyptair kantoor gaat - op het vliegveld of die in Hurghada - kun je ook gewoon cash met LE betalen.

Het is overigens wel onze ervaring dat de tickets op het internet vaak goedkoper zijn dan aan de balie.

Hartelijke groet uit Luxor,

Miriam Kok

• joke

Miriam,

dank je wel,

joke.

• Miriam K.

Nog vergeten te zeggen dat we een uitgebreid netwerk van Nederlandstalige gidsen hebben, dus ook leuk voor de kids.

• joke

Hoi Miriam,

onze kinders zijn allang uitgevlogen…… een komt met z'n vrouw ook vaak naar hurghada of sharm el sheik.

Wist al van je dat je van alles kunt regelen, andere mensen lezen dit prikbord ook dus…… met aanklikken van je naam kunnen ze je mailen,

Toch bedankt,

groetjes,

joke.

• Maggi

Hoi Miriam,

Ik ben helemaal nieuw met het boeken van binnenlandse vluchten. Heb net zitten kijken op de website van Egyptair maar kom er eigenlijk niet uit. Ik heb gewoon een dag gekozen en kom uit op 1700. Ik heb geen idee wat dan de reistijden zijn (die kreeg ik niet zichtbaar) en wat het in euro's kost. Ik ben namelijk aan het vergelijken met een busreis (die ook her en der worden aangeboden) wat neerkomt op ca 55 euro pp. Ik heb dus geen idee wat de excursie via u kost en wat dan de tickets kosten. Ik hoop dat u mij wat verder kan helpen.

Ter info. Wij vliegen 26 juli naar Egypte en blijven 1 week.

• Miriam K.

Hallo Maggi,

Leuk dat jullie binnenkort naar Egypte komen en ook Cairo willen bezoeken.

Op de website van Egyptair is het voor een binnenlandse vlucht toegestaan om op de openingspagina rechts bovenaan als landenkeuze “Egypte” aan te klikken en niet “the Netherlands”. De prijs wordt dan echt een stuk lager! Eerst krijg je een prijs in Egyptische ponden (LE) en die kun je dan - via een link er net onder - omrekenen tot andere valuta, ook euro’s.

Als je me een email stuurt (via Google snel te vinden via mijn naam) en me laat weten met hoeveel volwassenen en kinderen je wilt gaan, ontvang je een gespecificeerde offerte inclusief alle andere keuzes en kosten.

Voor het gemak zoeken we er ook alvast goedkope vluchten bij en dan kan je zelf zien of je die vluchttijden prettig vindt of toch liever anders wilt.

Wij kunnen helaas geen tickets via deze website voor jullie aanschaffen want de betaling moet via de creditcard van één van de passagiers plaatsvinden. Je moet deze creditcard ook kunnen laten zien bij het inchecken.

Groet uit Luxor,

Miriam

• monica

Hoi Maggi,

Ik heb net even zitten kijken op de site van egyptair.

Als je de keuze egypte hebt aangegeven ga je naar het scherm waar je aan kan geven welk retourtje je wil hebben.

Daarna komt een scherm waar je ook je keuze kunt geven voor welke prijs je wilt vliegen. Als je dit bevestigt komt je in het definitieve keuzescherm waar ook de tijden staan. Daarna pas vragen ze om je persoonsgegevens. Je moet dus even doorklikken.

Een retourtje vanaf Hurghada naar Cairo.

''s Morgen vroeg weg en de volgende dag laat terug kost EGP 738 pp, omgerekend ongeveer € 85,00. Kan je wel mooi alles bekijken.

Succes,

Monica

• Maggi

Dank je Monica, daar heb ik veel aan. Ga nog eens rustig kijken.