restaurants El Gouna

• elisabeth

Hallo El Gouna kenners,

Ik vroeg mij af of er veel keus aan restaurants is in El Gouna?

Alvast bedankt

• euratom/ruuben@casema.nl

Hallo Elly

Wij zijn afgelopen april in El Gouna geweest,en zaten aan de jachthaven waar je erg leuke restaurants hebt.

Maar de prijzen vond ik behoorlijk hoog voor Egyptische begrippen,en was blij dat wij een hotel all-in hadden.

Down town El Gouna schijnt iets goedkoper te zijn,verder is het er echt geweldig . Wil je meer weten mail gerust.

Ruud.

• elisabeth

Hallo Ruud.

In ben nooit in Egypthe geweest dus ik heb geen idee van de prijzen daar. Kan je een indicatie geven, en welke all-in hotels zijn aan te bevelen?

Elly

• euratom/ruuben@casema.nl

Hallo Elly.

Wij komen al meer dan 15 jaar in Egypte,je schrijft het is de eerste keer.

Weet niet wanneer je van plan was te gaan,maar de zomermaanden zou ik beslist niet gaan!

Vanaf half september is het weer behagelijk.Wij verbleven daar in Three corners oceanview.

Een prima hotel,en je loopt zo uit het hotel naar de jachthaven.Het voordeel van El Gouna is

dat het een afgesloten gebied is ( merk je niets van ) dus geen opdringerige types en handelaren

je kunt er heerlijk rustig lopen en niemand valt je lastig,wat je wel in de andere grote plaatsen hebt,

Wij hebben daar geen moeite mee,maar El Gouna is dan een verademing.de prijzen liggen iets onder

nederlands niveau.en de dranken liggen boven nederlands niveau,dus all inn is een beter alternatief.

je kunt natuurlijk altijd nog ergens op een terras gaan zitten.reageer gerust prive dan stuur ik je wat Foto"s

zegt meestal meer dan woorden…….

Groeten ruud.

• nathalie32

Beste Elly,

Wat ook een aanrader in El Gouna is Three corner Rihanna.

Ik ga daar in september voor 5 keer naar toe.

Groeten,

Nathalie

• elisabeth

Hallo Nathalie,

Is dit ook een all-inclusive hotel?

Kan je trouwens goed snorkelen in El Gouna?

Groetjes,

Elly

• nathalie32

Hallo Elly,

Ja dit is ook all-inclusive.

Je kan daar zowel de Inn als het Resort boeken.

Het verschil is de grote van de kamers. De Inn is goedkoper.

Wij boeken altijd de in dat scheelt ruim 100 euro en je slaapt er tenslotte alleen.

Als je wilt snorkelen moet je met de boot mee. Kost ongeveer 30 euro en er zit een lunch bij in. De drankjes moet je op de boot zelf betalen maar dat kost bijna niets.

Je kan dit boeken bij Annie de gastvrouw van het hotel.

Wij hebben dat 3 keer gedaan en hebben alle 3 de keren dolfijnen gezien.

2 keer van ver en 1 keer heel dicht bij de boot.

Wij gaan in sepetmber weer 2 weekjes heen.

Groeten,

Nathalie

• elisabeth

Hallo Nathalie,

Bedankt voor je reactie, het hotel ziet er goed uit.

Nog 1 vraagje; wordt er rechtstreeks gevlogen naar El Gouna?

Groetjes,

Elly

• joke

Hoi elly,

El Gouna ligt aantal kilometers boven hurghada.

In/bij Hurghada is het vliegveld.

Als je geluk hebt, ligt aan de windrichting hoe ze dalen, kun je El Gouna vanuit het vliegtuig heel mooi zien liggen !!! (Mooie foto's maken)

Probeer dus een plaatsje voor het raam te krijgen. Ook van de kustlijn van Egypte is het maken van foto's de moeite waard.

En over de rode zee vliegen en al die verschillende kleuren blauw……..hoop voor je dat de landing overdag is.

Groetjes,

joke.