rode vlag

• miek

kan er mij iemand zeggen hoe dikwijls er een rode vlag is op een week? Is dit in het voorjaar meer dan in het najaar of omgekeerd?

Kan je als vrouw alleen 's morgens naar de schilpaddenbaai wandelen of is het aan te raden om dit toch maar met anderen te doen?

• Fransje

Wij waren er laatste week van april toen was die er een paar keer maar toen konden we gewoon snorkelen in de binnenlagune en bij de schildpaddenbaai. Ik hoorde van mensen die er meerder keren zijn geweest dat het bijna altijd zo is dat het een paar dagen rood is(waarbij je dan toch kan snorkelen op de eerdere aangegeven plaatsen) en dan een aantal dagen weer geel/groene vlag is.

Wij zijn smorgens ook een paar keer vroeg al naar de schildpaddenbaai geweest tussen 7.00 uur en 7.30 uur en ook een keer om 9.00 uur. 1 keer waren er 2 andere mensen aan het snorkelen maar verder was er niemand te bekennen. Als je zeker wilt zijn dat je er niet alleen bent dan moet je smiddags gaan of later in de ochtend maar dan liggen er wel veel boten met toeristen die een snorkeltrip maken en dan is de rust daar echt verstoord.

gr Fransje

• zandje

Wij zijn tegen 9.00 uur naar de baai gelopen, er waren toen ongeveer 10 snorkelaars. Wel de schildpadden gezien. Super!!!! Het stukje wat je moet lopen is volgens mij goed te doen voor een vrouw alleen, wij hebben een paar andere touristen gezien tijdens het lopen er naar toe en geen Egyptenaren..

De boten waren er toen nog niet.

Wij zijn eind mei geweest en hebben ook vrij veel de rode vlag gezien, dit was wel in het buitenrif, in het binnenrif hebben we een dagdeel niet kunenn snorkelen, dus dat viel reuze mee.Van de tien dagen hebben we 4 dagen in het buitenrif kunnen snorkelen.