zelf vlucht en hotel boeken, iemand ervaring?

• wil22

Wij zijn van plan om met 6 pers. naar Marsa Alam te gaan en hebben wat hotels met elkaar vergeleken. Nu blijkt dat de prijs van het hotel dat we hadden uitgekozen in 1 dag 400 euro meer kost voor ons zessen. Ik heb even gekeken bij losse vluchten en op de site van het hotel gekeken. We zijn dan veel goedkoper uit. Iemand ervaring hiermee? Hier thuis stelden ze de vraag: stel als het weer onrustig wordt in Egypte en de toeristen weer terug worden gehaald, hoe gaat het dan als je geen pakketreis hebt geboekt?

Graag jullie mening of ervaringen hiermee…

Alvast bedankt!

• wessam

hoihoi

je kan het gerust doen hoor, losse vlucht en apart her hotel boeken , ik heb ik ook al die jaren gedaan !!

en onrusten, je kan altijd terug als er iets gebeurd, maar die kans is zo klein dat er nu wat gebeurd, kijk in ons kikkerlandje, hier kan je ok overhoop geschoten worden of je iets overkomen !!!

dus ga kijken of je iets kan vinden , en ga genieten van je vac aldaar!!!!!!!!!!!!!!!!

• Manon

Wij doen het al jaren op deze manier. Je bent veel flexibeler in vluchtdata (je kan op verschillende dagen vluchten boeken i.p.v. 8- of 15-daagse reizen die je met charters boekt, en dat geldt ook voor hotels). En je hebt vaak een lijnvlucht (vliegt mijns inziens vaker op tijd). Kijk ook eens op Egypt air om een vlucht te boeken, daar vliegen wij ook regelmatig mee). Als je in schoolvakanties gaat kan het soms lastig zijn omdat reisbureaus hotels soms alleen in combinatie met een (charter) vlucht aanbieden. Ik weet niet hoe het gaat als het weer onrustig zou worden (het lijkt mij dat als er een negatief reisadvies komt en je hebt een annuleringsverzekering dat je je geld terug moet kunnen krijgen, maar misschien is dat iets om na te vragen bij je annuleringsverzekering). Wij gokken het er eigenlijk gewoon op omdat het meestal erg veel geld scheelt (afgelopen vakantie scheelde het de helft) en je veel meer keuze hebt in vlucht en accommodatie.

Het loont heel erg de moeite om de prijzen van vliegtickets en hotels op verschillende sites te vergelijken (soms biedt een tussenpersoon kamers goedkoper aan dan het hotel zelf, en dat geldt voor vliegtickets ook).

Succes ermee,

Groetjes, Manon.

• monica

Als je een los ticket boekt bij egypt air en het zou weer onrustig worden dan keert de annuleringsverzekering niet uit.(ik heb dit nagevraagd bij de onrusten van eerder dit jaar)

Het is wel mogelijk om een duurder ticket te komen met omboekmogelijkheden. Dit kan in iedergeval bij de KLM. Daar moet je dus extra voor betalen.

(ik weet niet of egyptair dit heeft)

Ook KLM bied vaak retourtjes aan voor een schappelijk prijsje. Wil je rechtstreek vliegen dan zijn de charter of een paar duitse maatschappijen een optie.

Wij reizen altijd ticket only. De ticketprijs blijft gelijk of je 8 - 14 of 15 dagen op vakantie gaat. Bij hotels betaal je vaak een kamerprijs en niet per persoon.

Veel plezier bij de voorpret van het uitzoeken van je vakantie