klopt bij ons stond steeds een beachboy om de mensen die met de stroming mee gingen terug te fluiten.
Eerst even mijn schrijffoutje rechtzetten: nijging is neiging, dit zat me even dwars.
Fayrouz is een fijn hotel met een superrif, het nadeel is wel dat er vaak veel wind staat met als gevolg niet of beperkt snorkelen. Misschien is Dahab een keer een optie, daar heb je veel minder last van harde wind. Wij zijn 3 jaar geleden naar Happy Life Village geweest, het is een middenklasse hotel (ons erg goed bevallen) maar heeft enorm veel mogelijkheden, voor het hotel liggen Murray garden, Golden Blocks en three Pools, prachtige riffen, om de hoek ligt The Caves (dacht alleen duiken) en nog iets verder (bootexcursie e.v.t. of met de kameel) Gabr El Bint. Natuurlijk niet te vergeten de beroemde “The Blue Hole” die ook op een steenworp afstand ligt (met de taxi). Een excursie naar de White and Coloured Canyon is ook zeker de moeite waard, wij waren € 25 kwijt voor die hele dag incl. lunch, prachtig. Wij liepen met ons groepje van 7 personen als enige door de canyons, er is zeker nog geen massatoerisme. Het is maar een tip…..
Wij hebben geboekt bij Kingsafari, er zijn 2 winkeltjes van Kingsafari in Dahab, 1 in het nieuwe gedeelte en 1 in het oude gedeelte van dahab (www.kingsafaridahab.com). Je gaat theedrinken bij bedoeinen en lunchen bij een oase, je zit tijdens de excursie in een jeep met airco, het is af en toe heftig, de route gaat dwars door woestijnachtige gebieden over een soort spoor.
Super vind ik het gewoon om die tips te krijgen, het is veel en veel toffer om het van mensen te horen die er al geweest zijn dan alles te moeten zoeken in boekjes want daar wordt het toch maar heel mooi voorgesteld, niet dan??! Dank je wel hoor. Om zeker te zijn dat ik het goed begrijp die excursies kunnen toch gedaan worden vanuit ons hotel ook hé en niet enkel vanuit Happy Life Village?
Wij gaan voor het eerst naar Dahab en het enige dat mij een beetje verontrust is de wind maar hopelijk valt het die week een beetje mee want rust en heerlijk snorkelen staan op nr 1 van mijn prioriteiten voor een weekje Egypte. Vorig jaar waren wij in Reef Oasis Blue Bay in Sharm ( al enkele keren) en dit is mijn voorkeur hotel maar omwille van die haaienaanval durfde ik dit jaar hier niet naartoe……
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?