hotel met huisrif gezocht op korte afstand van winkels/centrum

• wil22

Dag allemaal,

Wij zijn op zoek naar een goed hotel in Egypte met huisrif op korte afstand (het liefst op loopafstand) van de winkels / centrum. Wie heeft tips?

• colver

Three corners Fayrouz Plaza beach resort in Port Ghalib. Zeer goed hotel met mooi huisrif. Is 1 kilometer lopen van Port Ghalib. Er rijden ook busjes van het hotel naar Port Ghalib

• Fransje

Kwa hotel helemaal mee eens maar kwa winkels in Port Ghalib valt tegen daar ben je zo klaar met winkelen die zijn er niet echt veel.

Wij zijn net terug en gaan zeker weer…….

• wil22

Het hotel ziet er prima uit! Leuke foto's Fransje! En door je verhaal op de site krijgen we een goede indruk over het hotel. Ligt het hotel direct aan het strand? Port Ghalib is een vrij nieuwe badplaats toch?

Weet iemand ook een hotel in de buurt van een oud centrum, waar ook de plaatselijke bevolking komt? Wij zoeken ook het echte Egyptische straatleven… Wij zijn 2x in Egypte geweest, meestal bezoeken wij ook een markt waar de plaatselijke bevolking ook naar toe gaat (vis, groente, fruit) Leuk om daar eens te kijken. Vooral bij slagerijen weet je niet wat je ziet…

We wachten de reacties af en zijn benieuwd!

Groetjes

• Fransje

Port Ghalib is inderdaad vrij nieuw en zijn ze nog steeds aan het bouwen het is nogal luxe allemaal. Het trekt ons niet echt, we zijn er een keer geweest maar als we terug gaan naar Marsa Alam gaan we daar niet meer rondkijken , was voor een keer leuk.

Het hotel ligt direct aan het strand en bijna alle kamers hebben wel iets van zeezicht. wij zijn ook eerder in Egypte geweest 1x Hurghada 2x Sharm el Sheikh(de laatste staan ook op mijn site). Sharm vonden wij erg leuk zeker omdat je daar vanuit het hotel meteen lekker kan winkelen en langs het strand een verharde pad is waar je lekker kan wandelen en dan langs allerlei hotels komt, maar omdat wij ook voor het snorkelen gaan willen wij terug naar Marsa Alam Fayrouz Plaza , de onderwaterwereld is daar veel mooier en meer intact. Ik moet zeggen dat ze bij het hotel ook goed in de gaten hielden dat mensen niet gingen lopen over het koraal dat was toen in sharm niet zo.

Het hotel ligt afgelegen niks in de buurt alleen vliegveld op 10 minuten maar je hebt geen hinder van vliegverkeer.

Je kan naar Marsa Alam zelf en nog een plaats maar dan zit je wel even in de bus/taxi. Daar zal je wel tussen het egyptische volk lopen en misschien een optie om een keer te doen.

gr Fransje

• Sharone

Afgelopen zomer in Sunrise Diamond Beach Resort geweest in Sharm el Sheikh.

Erg leuk hotel en mooi hotel aan het strand met huisrif.

Er gaan vanuit het hotel shuttle busjes naar de Old Market en Naama bay, leuk om een keer te kijken!

Verder zitten er ook een aantal winkels buiten het hotel en is het nieuwe winkelcentrum Il Mercato op loopafstand.

• wil22

We hebben geboekt en gaan naar Three Corners Fayrouz in Marsa Alam!

• Fransje

Veel plezier daar!

gr Fransje

• wil22

Fransje,

Weet jij misschien wat de taxiprijzen daar zijn?

• Fransje

Nee dat weet ik niet.

Wij zijn 1 keer met de shuttlebus van het hotel naar Port Ghalib geweest in de avond ik weet niet meer wat dit koste.

Dus helaas daar kan ik je niet mee helpen.

gr Fransje