sharm of marsa alam, welk hotel voor week zon en snorkelen evt.duiken

• hello

Hoi!

Ik ben al een aantal keren in Sharm el sheik geweest. Meestal rond de feestdagen in december. Ik wil graag begin april een weekje zon en zoek

nu een hotel met een mooi huisrif en waar we vanuit het hotel het padi-brevet kunnen gaan halen.

Ik lees verschillende dingen over Marsa Alam. Dat de baai toch wat troebel is door zwemmende mensen, dat het niet het huisrif is zoals in Sharm, en

dat het er vaak waait, dus rode vlag. Verder is er weinig te doen… Dagje luxor is dat de moeite waard vanuit Marsa?

Ik kan niet kiezen. We zoeken geen mega groot resort. Wel goed eten, liefst met iets van showcooking. Kan iemand mij helpen? Ik zoek me suf op internet en ik twijfel tussen Sharm en Marsa en El Quissir

Marsa alam ben ik nog niet geweest, maar we gaan toch ook voor mooi rif en vissen dus dan zou het misschien een teleurstelling worden?

Iemand ervaring met beiden plaatsen? We zaten in Sharm in reef oasis blue bay en bij Ras um Sid ook in twee hotels…weet de naam zo even niet meer.

Nabq bay ook veel wind? Shark bay? Wat raden jullie aan. Of El Quissir? Lees ik ook over mooie hotels met rif… Je leest wel.. ik weet het niet meer ;)

Alvast hartelijk dank!

• hello

niemand advies?

• romeo en julia

Wij zijn naar Hilton Sharks Bay geweest (Sharm el Sheikh), het nieuwe gedeelte moest toen nog gebouwd worden. Wij zijn begin maart 2008 geweest, het is erg goed bevallen, vooral het mooie huisrif maar ook het hotel zelf. In mei 2009 zijn we weer naar Sharm el Sheikh geweest, ditmaal naar Reef oasis beach resort, Ras Um El Sid, ook een mooi huisrif en ook een prima hotel. Het voordeel van Sharm el Sheikh is (als je tenminste mag snorkelen….) dat er minder wind staat dan Marsa Alam en El Quseir en je dus altijd kunt snorkelen, ik weet niet of er nog een snorkelverbod is op dit moment!

In Marsa Alam zijn we naar The Three corners Fayrouz geweest, hier is wel regelmatig de rode vlag, maar het snorkelen is vreselijk mooi, een zeer mooi buitenrif met veel vis. Ik denk dat je bij Marsa Alam meer onaangetaste riffen ziet dan bij Sharm el Sheik, alleen het waait veel meer en daardoor vaak de rode vlag, vooral het voor- en najaar. Je kunt daar het beste kiezen voor een hotel met een baai, zodat je meestal toch kunt snorkelen.

• josschie

Fahrouz was prachtig echt mooi koraal nog

en die reuze schildpadden zijn super

• hello

Hartelijk dank voor jullie reactie!

Ik heb nu een aanbieding naar farouz gezien. Nog geen 500 euro pp. Reisburo zegt dat het wel mee valt qua waaien daar…. tja nou weet ik het niet meer wie ik moet geloven. Coraya beach heb ik ook bekeken en daar waait het echt minder omdat het in een baai ligt, 3 of 4 van die hotels daar….

Ik twijfel inderdaad voor die harde wind in Marsa ALam en verder omdat er niets te doen is in omgeving. Het complex geeft mij de indruk dat het wat verlaten kan aanvoelen als de bezetting ook minimaal is. Veel mensen kiezen toch voor Sharm heb ik het idee. Wij zijn in Reef oasis blue bay geweest in calimero…nog iets (heet nu anders) en een keer in Ras um el Sid. Snorkelen was ook mooi.

Savoy in Sharm lijkt me ook erg mooi. Iets gezelliger en wat meer mogelijkheden 's avonds voor a la carte en een loopje van het resort af. En ja dan die harde wind. Alleen voor de prijs zou ik het dan misschien wel doen en vanwege het mooie snorkelen….verder weet ik het niet goed…. Ben ook wel wat gewend qua hotels…dat zal het vast zijn.

Shark bay schijnt mooi te zijn, maar volgens mij ligt Savoy aan white knights beach. En is ook vele malen duurder…

ow ow…. ik ben ook gewoon niet zo'n goede beslisser ;)

Sharm weer de Russen en weinig nederlanders in complex…. vind ik ook altijd wel gezellig als je iemand ontmoet als je met z'n tweetjes all incl. gaat voor een week.

• romeo en julia

Kijk vooral eerst op vakantiereiswijzer, daar zie je wel reacties over de wind enz…bij de hotels. Bij Marsa Alam liggen de meeste resorts aan de open zee en als je dan de wind meetelt weet je al dat er vaak een rode vlag is. Ik weet dat Coraya zeer goed bekend staat en inderdaad aan een grote baai ligt. Je kunt op you tube veel filmpjes opzoeken over het snorkelgebied bij de hotels, Lamaya ligt aan dezelfde baai als Coraya www.youtube.com/watch?v=VOWiqBJ0Kmk, mooi filmpje. Het voordeel van Sharm is inderdaad dat je 's avonds even kunt shoppen, bij Marsa Alam is niet veel te beleven. Alles heeft zijn voor- en nadelen, door veel filmpjes en reacties te bekijken kom je er vast wel uit, de prijs is natuurlijk ook belangrijk.

Wij zijn trouwens ook een keer naar Dahab geweest, schitterend, wel zeer eenvoudige hotels moet ik zeggen, wij zaten in Happy Life Village, 3 riffen voor de deur en nog 2 om de hoek, ook The Blue Hole is vlakbij. Een duikgebied bij uitstek en bovendien bijna nooit een rode vlag, wel gaat de zon iets eerder onder door de ligging t.o.v. de bergen. Je moet wel opletten dat je naar Sharm vliegt en niet naar Taba want dat scheelt wel even in reistijd.

• hello

Farouz heeft op dit moment de voorkeur, maar als ik dan weeronline kijk en zie 20 graden en denk daarbij harde wind…

ik ga even verder neuzen…

dank je wel voor je reactie