wie zit er nu in Egypte?

• roos

Hallo,

wie is er nu vakantie aan het vieren in Egypte?

Ik zou wel willen weten of het alweer druk is in de hotels?

Of staan er veel kamers leeg?

Laat eens wat van je horen,

groetjes Roos

• frankko

Vrienden van ons zitten momenteel in El Gouna en het toerisme komt daar weer op gang. Er komen zo'n 3 bussen met

nieuwe gasten per dag aan in hun resort (Three Corners Rihana) en volgens hen en ze hebben het er prima naar hun zin.

Wij zaten ook te twijfelen want waren bang dat we alleen in een resort zouden zitten maar dit is niet het geval. Wij hebben geboekt voor El Gouna en gaan 15-03.

Zodra we terug zijn zal ik onze ervaring wel op dit prikbord plaatsen.

• Iris

ik ga ook zeer binnenkort voor een rondreis naar egypte, vind het erg spannend en twijfel heel erg of ik niet beter kan annuleren. Je ziet en leest zoveel meningen. Weinig politie op straat, die zijn allemaal bij het gros van de menigte en individuen zijn zwak. Andere jaren werd je begeleid en beveiligd door mensen daar die met je mee gaan in convooi in de woestijn.Is dit nu nog zo? Of word je in de woestijn aan je lot overgelaten omdat politie het te druk heeft met andere zaken? Heeft iemand hier ervaring mee?

En hoe is het nu in Cairo en Alexandrien? ik vind het geen stijl dat ondanks de regering adviseerd om niet te gaan je je van de reisorganisator verplicht word om wel te gaan omdat je anders je geld kwijt bent. Ik vind dat de staat achter de mensen moeten staan die niet meer willen en dat je dan je geld terug krijgt! Of in ieder geval de optie je geboden moet worden om je reis om te boeken. Voor de reisorganisaties draait het allemaal om hun eigen portomonee dus die hebben er mijns inziens scheit aan en “we zien dan we”! Het callimiteiten fonds vergoed niets, maar als je terug gehaald moet worden vergoed de reisorganisatie dat dan ? en zijn die net zo bij machten om een vliegtuig te sturen? Ik weet het niet. Wie heeft een mening en het liefst ervaring?

• bruut

op dit moment zit ik in dahab ,heb lekker weer goed eten mensen zijn ok ,alleen touristen zijn er nauwelijks , als je wil zou je ze kunnen tellen

wat het wel weer voordelig maakt ,het schijnt dat er vanuit oost europa (norm veel russen hier )momenteel ook geen vluchten meer komen

de reden dat ik op deze site keek was omdat ik wilde weten hoe het in Sharm el-Sheikh o hurghada is momenteel (dan ga ik daar nog even heen een paar dgn)

dus als iemand zou willen reageren …..graag

over dahab:

op het moment op het uitgaan na is dit zeker een aanrader ook heel veel mooie bars resorts en restaurants veel in woodstock stijl

als het wat drukker wordt kom ik zeker zsm terug ,maar nu even niet

wat ik hoorde is het in sharm nog veel erger en 2 x zo duur als hier maar dat zeiden de locals ,dus voor wat dat waard is ….

• bruut

nog even dit : het is stilletjes wat het tourisme betret maar ik reis nu ook alleen en heb me geen seconde onveilig gevoeld en je merkt niets van alle revoluties bij ons is het erger

je krijgt juist nu meer aandacht en wordt overal meteen geholpen !

als je gewoon !!! ( niet zoals ik, vrijgezel ga graag uit blow drink etc ) op vakantie wil ,moet je zsm gaan want verder heb ik echt niets (!!!) te klagen en dat is voor mijn doen niet normaal ,ik vind altijd wel iets

• frankko

In Hurghada schijnt het nog steeds vrij rustig te zijn. Vrienden van me zijn net terug uit El Gouna (vlakbij Hurghada) en daar kwam het weer aardig op gang met het tourisme.

• bruut

vandaag is het duidelijk te merken dat er weer gevlogen wordt en daarnet kwamen er nog een hoop engelsen

nederlanders zie je nog niet

jammer ik was net een week te vroeg den k ik

• estherlaarman01@hotmail.com

Ik kom net terug uit Cairo…….. Wel rustiger in de stad dan normaal maar ik voelde me veilig Er loopt ook weer politie in de straten en hier en daar zie je nog legertanks staan. De meeste winkels zijn weer open en de winkel die geplunderd/vernield zijn worden langzaamaan weer opnieuw opgebouwt. De mensen zijn echt heel blij te zien dat er toch weer buitenlanders komen en doen dan ook van alles om het maar naar je zin te maken. Veel mooie en leuke gesprekken gehad over de situatie daar. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat er nog een avondklok is van 24.00 uur tot 6.00 uur.

• roos

Ik was degene die de vraag stelde, en intussen zijn wij daar geweest maar ook alweer thuis.

We zijn naar Dana Beach geweest, en het was in het begin erg rustig, maar het werd met de dag drukker.

Je merkt er helemaal niets van.

Als je nog gaat geniet ervan, want wat is het daar toch fijn,

groetjes Roos

• frankko

Wij zijn gisteren terug gekomen uit El Gouna (Three Corners Rihana) en het hotel zat zo goed als vol dus dat viel voor 100% mee. Het schijnt dat het in de andere hotels

nog wel aan de rustige kant was.

Wij hebben een heerlijke vakantie gehad met super weer in een goed resort dus indien je nog twijfelt gewoon boeken.