Wanneer zou het negatief reisadvies opgeheven worden, zodat wij de Egyptenaren weer kunnen gaan helpen.
Toeristen zijn zo belangrijk voor het land.
groetjes Gea
Beste Gea,
Ook ik zit op hete vuren om naar Egypte te gaan. Vandaag met mijn verzekering (Interpolis) gebeld, zij zeggen dat ook als het reisadvies van Minbuze verandert van 6 naar 5 of zelfs 4, dat nog zegt dat niet dat je verzekerd op reis gaat. Je moet dus voordat je vertrekt even met je reisverzekering contact opnemen. De hele komende week mag ik op last van Interpolis niet gaan.
Blijft over, een KLM ticket. Wil ik dat omboeken dan kost me dat 50 euro, annuleren kan wel omdat de vlucht meer dan 5 uur vertraagd is. In dat geval moet ik dus een nieuw ticket kopen. Maar op welke datum zet ik dat dan? Interpolis bekijkt de situatie per week, Minbuza wel per dag maar die nemen het wel erg serieus allemaal. Egypte klasse 6, dat is hetzelfde als Irak of Afghanistan… Volgens mij kan je er -zeker sinds gisteren- veilig heen als toerist. Maar ja, een verzekering is wel handig. Niet alleen vanwege dit alles maar gewoon omdat je ziek kan worden of een auto-ongeluk kan krijgen.
Laten we hopen dat we snel kunnen vertrekken!! Inshallah…
Groet,
Femke
Vroeger stond egypte op 4. Pas sinds een paar jaar op 3.
In de periode dat egypte op 4 stond gingen er ook massa's toeristen heen en waren ze ook verzekerd.
Ik ben zelf verzekerd bij Unive Het hoge Noorden.
Ik heb telefonisch contact gehad n.a.v. een memo (staat ook op het hurghada prikbord). Ik ben gewoon verzekerd ook al is er een negatief reisadvies.
Ik moet alleen niet mee gaan lopen met de demonstranten en gevaarlijke situaties uit de weg gaan.
Ga ik naar Luxor of de Rode Zee waar het rustig is, dan is dit geen probleem.
Wij reizen altijd met een los ticket en zijn dus niet afhankelijk van de reisbureau's.
Wij hopen wel dat Egyptair, tegen de tijd dat wij heen gaan (19 maart), weer normaal vliegt.
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?