Ik bedoel het gebrek aan respect naar de vrouw toe vaak zijn dat Eropesche vrouwen waar Egyptenaren vaak een vooroordeel over hebben
Koerierster helemaal mee eens het gros van de Egyptenaren liegen dat ze scheel zien stuit mij tegen de borst kan er niet mee overweg spijt me hoe mooier ze eruit zien hoe meer mijn haren overeind gaan staan en ben dan destemeer op mijn hoede.
Veel zaken met ze gedaan ben ook lange tijd getouwd geweest met een Egyptenaar we hebben drie kinderen ben al jaren gescheiden bevalt uitstekend
nee joh, natuurlijk zijn niet alle Egyptenaren lastig of oplichters.
Ook onzin dat bedriegen en oplichten met cultuur te maken zou hebben of zelfs in de genen zou zitten.
Die slechte eigenschappen worden zeker in de hand gewerkt door de toeristenindustrie. Maar dat is geen excuus, net zo min als armoede, slechte leefomstandigheden of gebrek aan opleiding.
Beste Nofret,
je vraagt om begrip en noemt dat veel mensen werkzaam zijn in de toeristenindustrie. Daar begint juist deze misvatting. Deze mensen werken nl. niet in de toeristenindustrie maar proberen er d.m.v. liegen en bedriegen van te profiteren, gemakkelijk geld mee te verdienen en brengen daarmee juist schade toe aan deze industrie.
Ben net terug uit Egypte en heb menig toerist echt zeer onbeschoft behandeld zien worden door jonge mannen van begin twintig tot ong. 40 jaar. Ik denk dat deze mannetjes (criminelen) voor veel toeristen een deel van hun vakantie verpesten.
Ik zeg: hard aanpakken en opsluiten!
grt,
Catweazle
Catweazle, ik neem aan dat jij het nu hebt over ‘bizniz’ (voor wie niet weet wat dat betekent in Egypte, zoek het even op). Dat is inderdaad een verwerpelijk iets en veroordeel ik (natuurlijk) ook ten zeerste. Heeft inderdaad niets met de toeristenindustrie te maken. Wie goed doet, die goed ontmoet, zoiets misschien? Nooit naïef zijn, er zitten spetters van Egyptische mannen tussen maar deze ‘biznizzers’ zijn uiteindelijk maar op één ding uit (geld). Als je er niet voor open staat, maar wel voor de vriendelijkheid van de mensen, de schoonheid van het land, de monumenten, het klimaat, wie ben je dan dat je je vakantie zou laten vergallen?
“Menig toerist echt zeer onbeschoft behandeld zien worden” - ‘bizniz’ gebeurt meestal niet zo out in the open, dus ik hoor graag voorbeelden…
Hallo Nofret,
ik heb het niet over ‘bizniz’ maar gewoon over oervervelende taxi-chauffeurs, souvenierverkopers en andere klaplopers in de zgn. ‘toeristenindustrie’ die het bezoek van menig toerist ronduit vergallen. De vraag is echter wel of alle vriendelijkheid, schoonheid, klimaat en monumenten op kunnen tegen al het liegen en bedriegen.
grt,
catweazle
Ooit gehoord wat ze je naroepen als je geen interesse toont?? Ik heb al menig scheldwoord horen rondvliegen, maar ik dien ze wel van repliek!!
Voorbeeld: in Hurghada, Sekalla, Sheratonstreet “come into my shop, good and cheap prices”. Ik zeg: no thanks, la shokran en loop door. Roept hij me na: sharmoota. Draai me om en zeg: “your mama and sisters are sharmoota”. Meneer had niks meer te zeggen!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?