excursies vanuit marsa alam en wie kent deze hotels

• Fransje

Hoi

Ik heb het op de hurghada pagina ook gevraagd maar helaas nog geen antwoord gehad.

Na hurghada en 3 x sharm el sheikh willen mijn man en ik nu gaan voor Marsa Alam (november/december 2011)

Kan iemand me vertellen welke excursies we vanuit daar kunnen doen. Luxor piramides en cairo hebben we al gezien.

We hebben voor het hotel, three corners fayrouz…. in gedachten en ik heb ook nog tulip beach resort gevonden.

is er iemand die iets meer kan vertellen over beide hotels. ik heb al op reiswijzer en zoover gekeken en heb van three corners ook de internet site gevonden.

Helaas kan ik van tulip beach resort geen eigen site vinden. Weet iemand de naam van die site.

En is er iemand die een excursie programma heeft van neckermann vanuit marsa alam.

Alvast bedankt!

gr. Fransje

• Lellebelletje

misschien nog een tip:

Coraya Beach Resort in Marsa Alam.

Fantastisch hotel!!!!!!!!!!!!!!

Geen gillend animatieteam, gewoon rust.

Wil je sportief bezig zijn dan kan dat wel, maar alles is heel rustig.

• Fransje

Ik heb inderdaad ondertussen meer hotels gezien en o.a ook Coraya.

Ziet er ook mooi uit..

maar tot nu toe gaan we voor Three corners fayrouz…… niet ver van het vliegveld goede snorkelmogelijkheden en goede prijzen.

We hebben nog tijd genoeg om definitief te beslissen het is immers voor november/december. Eerst over 6 weekjes nog naar Sharm el Sheikh

gr. Fransje

• Sarina

Hallo Fransje,

Three Corners Fayrouz is absoluut een hele goede keuze. Wij zijn er afgelopen jaar geweest en gaan dit jaar weer heen. Geweldig huisrif, mooiste wat ik tot nu toe gezien heb. 6x in Sharm geweest nu voor de derde keer naar Marsa Alam. Tien minuten lopen naar recht en je komt in de Mubarak baai waar een stuk of vier reuze schildpadden zwemmen, geweldig!!! Als je van snorkelen houd kun je ook bij de duikschool op het strand mooie excursies boeken. Succes.

Groet,

Sarina

• Fransje

Hoi Sarina,

Bedankt voor je reactie.

Leuk om te horen dat je het daar zo goed hebt gehad en dat je weer terug gaat zegt al genoeg.

Ben je daar nog in een ander hotel geweest zoja welk hotel was dat.

gr. Fransje

• Sarina

Hoi Fransje,

Afgelopen jaar in Three Corners Fayrouz en in 2007 in Brayka bay. Persoonlijk vind ik de Three Corners mooier omdat het rif geweldig is. Bij Brayka bay (Welke in een baai ligt) heb je vaak weinig zicht en als je buiten de baai snorkelt staat er veel stroming. Het hotel is verder prima. Daarnaast op loopafstand van Three Corners ligt de baai met schildpadden en als je geluk hebt zie je de zeekoe. Afgelopen zomer zwom er een hele groep dolfijnen langs het rif van Three Corners, geweldig!!! Succes met boeken. Wij gaan 31 juli voor twee weken.

Groet,

Sarina

• Fransje

Hoi sarina,

Bedankt voor je reactie

Three corners Fayrouz staat dan ook bovenaan ons lijstje en zal het denk ik ook wel gaan worden voor november/december.

gr. Fransje

• romeo en julia

Wij zijn in september naar Fayrouz geweest en het is inderdaad een heel goed hotel met een prachtig buitenrif, de binnenlagune is minder mooi, veel dood koraal, maar als de rode vlag hangt kun je daar wel snorkelen er is vis genoeg, wij hadden namelijk 4 v/d 7 dagen de rode vlag. Het nadeel van het Tuliphotel is dat daar alleen een buitenrif is en ook daar hangt volgens reacties vakantiereiswijzer vaak de rode vlag. Wij hebben net Utopia geboekt omdat het hotel in een baai ligt, dit rif komt er erg goed uit, het hotel is een middenklasse hotel, maar goed het is net waar je voor kiest (ik vind de prijs ook belangrijk omdat het niet onze 1e vakantie is) . Coraya beach is inderdaad schitterend maar wel vrij prijzig, groot voordeel is wel dat het in een baai ligt.

• romeo en julia

Dat vergat ik nog, maar inderdaad bij Fayrouz kun je ook naar de naast gelegen baai Marsa Mubarak, hier zijn 8 schildpadden en er schijnt ook wel eens een zeekoe te zwemmen, die zeekoe hebben wij niet gezien maar de schidpadden wel, die kom je ook tegen als je langs het buitenrif bij Fayrouz zwemt. Marsa Mubarak is 10 min. lopen naar rechts en ligt behoorlijk beschut tegen de wind (hier liggen wel vaak een paar excursieboten). Er is veel vis en ook 2 enorme murenen, een stelletje. Het voordeel is dat je altijd ergens kunt snorkelen.

• elisabeth

Hallo Sarina,

Dit hotel heeft ook onze aandacht, alleen is dit de eerste keer dat wij een all incl. reis gaan boeken. Wat kunnen wij van het all incl. gebeuren verwachten in dit hotel?

Alvast bedankt voor je reactie.

Gr.Elly