Binnenlandse vluchten

• Mark-02

Weet iemand of je met een binnenlandse vlucht eenvoudig en goedkoop Luxor kunt bereiken vanuit Sharm el Sheikh? Zijn er overigens ook haalbare mogelijkheden om vanuit laatstgenoemde badplaats Saudi Arabie, Jordanie of Israel te bezoeken, Saudi Arabie bijvoorbeeld via het water?

-

• Henk (Safaga)

Mark-02 Schreef:

——————————————————-

> Weet iemand of je met een binnenlandse vlucht

> eenvoudig en goedkoop Luxor kunt bereiken vanuit

> Sharm el Sheikh? Zijn er overigens ook haalbare

> mogelijkheden om vanuit laatstgenoemde badplaats

> Saudi Arabie, Jordanie of Israel te bezoeken,

> Saudi Arabie bijvoorbeeld via het water?

> -

Vanaf Luxor kun je vial Caïro naar Luxor vliegen, zie de website van Egyptair.

Er zijn geen rechtstreekse vluchten.

Israël en Jordanië kun je ook bezoeken.

Saoedie Arabië kun je vergeten.

Henk

• Miriam Kok

Op dinsdag t/m zaterdag kun je met Egyptair rechtstreeks van Sharm el Sheikh naar Luxor en retour vliegen.

Tegenwoordig kun je gemakkelijk én goedkoop zelf je vliegtickets via de website van Egyptair regelen, www.egyptair.com

Als je op de openingspagina rechts bovenaan als landenkeuze “Egypte” aanklikt en niet “the Netherlands” is de prijs vaak een stuk lager.

Let er wel op dat de betaling moet plaatsvinden via de creditcard van één van de passagiers en je moet deze creditcard ook kunnen laten zien bij het inchecken.

Groet uit Luxor,

Miriam Kok (ook in Google :-)

• Mark-02

Die vluchten zijn net iets te prijzig zie ik. Is een busreis van Sharm naar Eilat goed te doen qua tijdsduur en visum?

• Henk (Safaga)

Dat weet ik niet, maar Sharm heeft zijn eigen prikpagina.

Gebruik de zoekfunctie daar, er is al genoeg over geschreven.

• Henk (Safaga)

Dag Miriam,

Ik wist niet dat je vanuit Sharm rechtstreeks naar Caïro kunt vliegen.

Ik meende dat alle binnenlandse vluchten via Caïro gingen.

Dat weten we dus ook weer.

Henk

• Miriam Kok

Hai Henk,

SSH-LXR-SSH tickets zijn helaas wel een stuk duurder dan SSH-CAI-SSH maar dat komt omdat er niet zoveel vluchten per week zijn.

Verder wel ideaal hoor want je bent in 45 minuten op de plek van bestemming, riemen vast, drankje, snurkje en hup landen weer, haha.

Ik wens je een gezellige Oudjaarviering en de allerbeste wensen voor 2011! (misschien toch een keer dat bakje koffie samen? :-)

Hartelijke groet uit Luxor, ook van Bakr en de kids,

Miriam

• Henk (Safaga)

Dag Miriam,

Steeds als ik in Safaga ben, ben ik van plan om ook weer eens naar Luxor te gaan.

Maar het blijft, tot nu toe, steeds bij plannen.

Het duiken is te verslavend…

Maar misschien volgend jaar?

Vanuit Safaga wens ik jullie ook een prettige jaarwisseling toe en al het goede wat je maar wensen kunt voor 2011.

Groet,

Henk

• monica

Hoi Miriam,

Ook vanuit het koude nederland een gelukkig nieuwjaar toegewenst.

Groetjes van monica en marcel.

• Miriam Kok

Heeeej Monica en Marcel,

De allerbeste wensen vanuit een zonnig Luxor, gnagna (:P), ook van Bakr en Omar en Layla.

Hebben jullie alweer Luxor plannen - en goedkope tickets gevonden? (:D

Ik kom in januari nog even naar NL, ben heel benieuwd om weer eens zoveel kou en ijs te voelen, brrrr.

C u soon!

Miriam