elektra op Nijlcruise boot + visum Luxor vliegveld

• Chokyi

Wij gaan dus volgende week woensdag, 15 december, waarschijnlijk dezelfde reis maken. Ook met de Nile Splendor of soortgelijke boot (staat ook zo op de site). Daar staat ook dat je de excursies nog moet bijbetalen. Kan haast ook niet anders voor die prijs. Wij vliegen en hebben volpension 8 dagen voor de prijs van 300 euro. Koopje dus.

Ben zelf zo'n 20 jaar geleden, 3x naar Egypte geweest en vind het een fantastisch land.

Het mooiste (en relaxte) deel van Egypte vind ik Ashwan. De mensen daar zijn heel anders dan die noordelijker in Egypte.

Natuurlijk is Cairo en omgeving ook mooi, maar niet te vergelijken met Luxor en Ashwan, dat is voor mij echt Egypte.

Cairo vind ik een vreselijke stad met heeeeeeellllll veel verkeer.

De piramides zijn mooi, maar jammer dat ze inmiddels zo tegen de stad aan geplakt zijn.

Neen, geef mij maar Luxor.

Natuurlijk is hoe je een reis beleeft geheel afhankelijk van waar je interesses liggen. Ben je geinteresseerd in “ouwe zooi” (niet oneerbiedig bedoeld hoor), dan moet je echt naar Egypte.

En ja, er zijn veel tempels te zien en soms wordt je daar wel een beetje zat van, maar daarvoor ga je toch naar Egypte. Je kan ook een strandvakantie in Egypte boeken (zou ik in ieder geval niet doen met die haaien op dit moment in Sharm el Sheik), maar dan mis je al het moois.

Wij hebben er in ieder geval ontzettend veel zin in.

allemaal bedankt

• Jan

Chokyi Schreef:

——————————————————-

> De piramides zijn mooi, maar jammer dat ze

> inmiddels zo tegen de stad aan geplakt zijn.

Volgens mij is het precies andersom :P.

Groet, Jan.

• snoebel

Hoi Chokyi,

Dat van Cairo hebben we alleen van onze gids gehoord. Hebben ons er nog niet in verdiept.

Maar je moet wel van cultuur houden. En door onze gids was het een mooie reis geworden.

Alleen vonden wij het jammer dat we geen piramides hebben gezien ( zit ook niet in dat gedeelte, maar toch)

Dat is dan ook een van enige reden dat wij naar het noorden zouden willen gaan.

Wij wensen jullie een hele fijne vakantie toe. Maar dat gaat wel lukken. Hopelijk hebben jullie Amro als gids. Die vonden wij heel fijn.

Geniet van het zonnetje, hebben wij ook gedaan!!!

• marian89

Hoi Chokyi,

Hoe is je reis geweest? Ben heel benieuwd naar je ervaringen, wij gaan dezelfde reis maken met vertrek op 8 januari.

Groet en succes met aclimatiseren