elektra op Nijlcruise boot + visum Luxor vliegveld

• Chokyi

Ik ga van 15 t/m 22 december 2010 een Nijlcruise maken op de Nile Splendor vanaf Luxor. Is er iemand bekend met deze boot?

Wil graag weten hoe het op deze boot gesteld is met de elektra.

Denk dat ik regelmatig de batterijen van mijn camera en mobiel moet opladen, heb ik daar een verloopstekker voor nodig?

Wat zijn de prijzen van een visum op het vliegtveld van Luxor en waar kan ik deze het beste kopen? Is een pasfoto verplicht?

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• snoebel

Zijn net terug van een nijlcruise. Via corendon geboekt. Daar wordt het geregeld met de visum. voor 20 euro.

Je kunt gewoon alles opladen. Hebt geen verloopstekker nodig.

• Manon

Onze ervaring is dat je, als je via een reisorganisatie hebt geboekt, je een duurder visum MOET kopen (meestal rond de 20 euro), terwijl je voor 15 euro op het kantoortje van de douane een visum kan kopen.

• Henk (Safaga)

Dag,

Een visum kost US $ 15,00.

Dat bedrag staat op het visum.

Als je met € 15 betaalt, dan krijg je het teveel betaalde in Egyptische ponden terug.

Het bedrag is afhankelijk van de koers op dat moment.

Henk

• snoebel

je hebt gelijk. Je MOET het kopen. En je bent idd duurder uit. Dit was onze eerste keer naar Egypte. Maar vond eht een beetje lastig om zelf iets te kopen. Je wordt toch een beetje in een bepaalde richting geduwd.

• Chokyi

Moet je bij het visum ook een pasfoto inleveren?

Ik kan het nergens bij mijn informatie terugvinden, maar reis regelmatig naar Nepal en daar moet je wel een pasfoto inleveren bij je visum.

• mohamed luxor

Ne

dat moet je niet hoor dat was een grapje van de egyptenaren

ik wens je fijn vakantie het is lekker warm aan deze tijd

groetjes

• Henk (Safaga)

nee, geen pasfoto

• marian89

Hoi Snoebel,

wij gaan op 8 januari met Corendon een nijlcruise maken en daarna nog een weekje naar Alladin in hurghada. hoe is de nijlcruise je bevallen en welke boot hadden jullie.

Het wordt voor ons de 1e keer Egypte, dus we zijn heel erg benieuwd. Hebben er veel zin in.

Zijn de excursies goed georganiseerd en heb je voldoende tijd? Moesten jullie ook 139 euro extra betalen voor de excursies.

Alle informatie is welkom.

Groet Marian

• snoebel

Hoi Marian,

Wij hadden een vier sterren boot. Officieel zouden we dan de nile splendor krijgen. Maar voor mijn gevoel was dat het niet.

De nijlcruise was wel leuk. Maar wij hadden het anders verwacht. Over een stuk van 210 km doe je de hele dag. En stonden veel aan wal.

De excursies moet je idd nog extra bij betalen. Wel de moeite waard. Maar op het laatst waren wij wel een beetje tempel moe.

wij waren ook gegaan via Corendon. Dat was allemaal goed geregeld. Hadden een goede gids.

Voor ons was dit ook de eerste keer Egypte. Maar wij zouden deze reis niet meer maken.

Als we ooit nog naar Egypte zouden gaan dan gaan we naar het noorden (cairo). Want dat moet volgens onze gids totaal anders zijn.

Alvast heel veel plezier. Hoop dat het weer dan ook nog goed is. Bij ons was het nog behoorlijk warm. Alleen 's avonds koelde het (vooral in luxor) flink af.

groetjes