Temperatuur in juli

• ~Irma~

Wij denken er over om van 28 juni tot 12 juli naar Egypte te gaan.

Wij zijn niet van plan veel te ondernemen, lekker met een boekje liggen, kids in het zwembad en luieren maar ;)

Ik hoor nu echter van een aantal mensen dat het er echt gruwelijk heet is, en dat ze nooit meer terug gaan in het hoogseizoen. We beginnen nu dus te twijfelen of het wel verstandig is.

We gaan al jaren naar de zuidkust van Turkije in het hoogseizoen dus zijn best extreme temperaturen gewend maar hoor dus dat Egypte echt nog veel warmer is.

Ik hoor graag ervaringen. Bedankt alvast :)

• Bianca Klein

Ja het is warm. Maar wij vinden het heerlijk. Zijn afgelopen zomer geweest en hebben genoten. Kijk je moet niet gaan rennen. Maar lekker onder de parasol in de zee en het zwembad is het heerlijk. Gewoon aanpassen aan de temperatuur en genieten.

En natuurlijk veel water drinken.

Groetjes,

Bianca

• marjoleincees@casema.nl

ja het is warm ,maar als je het in juli-aug in turkije uit kan houden dan is egypte ook goed te doen de luchtvochtigheid is minder dus minder zweten en er is altijd wel een lekker windje, wel heel veel drinken en goed smeren. wij gaan al jaren in julie en aug en vinden het heerlijk de kids in het zwembad en wij lekker luieren zijn in aug ook naar cairo geweest en het was warm maar wel te doen ik denk dat de mensen die het te warm vinden gewoon niet goed tegen de zon en warmte kunnen en hebben dat waarschijnlijk in ieder warn land.

• Henk (Safaga)

Dag,

Uit je vraag maak ik niet op WAAR in Egypte je de vakantie wilt doorbrengen.

In het binnenland, zeg maar in een plaats langs de Nijl is het in die periode bloedheet.

Er staat meestal geen wind en is een luiervakantie zoals jij beschrijft niet aan te raden.

Als je echter naar één van de kustplaatsen gaat is het weer een heel ander verhaal.

In een hotel direct aan zee is het meestal goed uit te houden omdat er meestal een lekker windje staat om het uit te kunnen houden.

Henk

• Mike

Wat vind je te heet?

Het kan rustig 50 graden Celsius worden in de zomer.

Wij zijn 1x eind julie geweest en voor mij was dat echt te warm.

Zeker als je wat wilt zien.

Nu passen ze de excursies wel aan, je begint bijvoorbeeld eerder en op het heetst van de dag ben je vrij.

Maar als je aan het strand wilt liggen of bij het zwembad, dan is het vaak al beter uit te houden.

Ligt er dus ook aan wat je wilt en wat je gewend bent.

Wij vinden November de ideale periode om naar Egypte te gaan. Meestal is het dan tussen de 25 en 30 graden. Heerlijk om wat te bekijken en ook lekker om nog bij het zwembad te liggen (en af en toe erin).

Wij zijn nu net begin November geweest en toen was het zelfs nog warm rond de 37 graden.

Maar heel goed te doen. Hebben het echt weer heerlijk gehad.

Nu zaten we niet aan de kust, dus dat kan net weer anders zijn.

Maar Luxor / Aswan zijn dan uitstekend te doen.

Wat je ook doet, veel plezier in Egypte.

Groetjes Linda

• ~Irma~

Dank jullie wel voor de antwoorden.

Het wordt dan toch wel Egypte :)

Wij kunnen het in Turkije met 45 graden altijd prima uithouden, dus dan moet Egypte ook wel lukken :D

• snorkeltje

Hoi Irma,

Heb je een prive-bericht gestuurd

• ~Irma~

snorkeltje Schreef:

——————————————————-

> Hoi Irma,

>

> Heb je een prive-bericht gestuurd

Dank je. Ik heb je een bericht terug gestuurd.

• info@succeswens.nl

Temperaturen in juli zijn te warm om iets te ondernemen.

Hotel aan zee, beetje bij het zwembad liggen of op het strand lukt natuurlijk altijd wel.

Toch is het zonde als je in zo'n prachtig land bent, met zo'n rijke historie en dan alleen maar bij een zwembad gaat liggen.

In de meivakantie is de temperatuur nog nét goed te doen en kun je je standvakantie combineren met het binnenland !

• backpackster

Daar sluit ik me bij aan. Waarom helemaal naar Egypte vliegen als je alleen aan het strand wil liggen?