Single dames pas op

• Nofret

Een waarschuwing aan het adres van dames - van welke leeftijd dan ook - die alleen op reis gaan naar Egypte. Een kennis van mij dacht een paar jaar geleden dat ze het allemaal goed in de hand had: ze had in Egypte een vriend, een beeldschone vent die haar alles ‘gaf’ wat ze verlangde, ze ging hem een paar keer per jaar opzoeken en had dan een leuke tijd. Hij was er niet op uit om via haar naar Nederland te komen, en dat is achteraf zo ongeveer het enige dat klopte en de waarheid was. Verder is ze, op heel geraffineerde manier, in de loop der tijd een grote som geld kwijtgeraakt door danwel via zijn toedoen. Daarom een waarschuwing: denk niet, dat zal mij niet overkomen. Het is haar - intelligent, goed opgeleid -gebeurd en haar herinnering aan Egypte is nu voor altijd bezoedeld. Geen middel werd geschuwd; verhalen over een gebrekkig broertje (die inderdaad een gebrek had) dat geld nodig had voor een operatie; ziekte werd geveinsd, doktoren zijn daarbij omgekocht om röntgenfoto's (van andere patiënten!) als bewijs te kunnen laten zien, advocaten (ivm aankoop van een huisje, dat korte tijd later platgebulldozerd werd), je kan het zo gek niet bedenken of het is gebeurd. Natuurlijk zijn er heus ook wel mannen die wél deugen, maar met name in Hurghada en Luxor is een waar netwerk actief dat single vrouwen langzaamaan probeert leeg te schudden, dus wees op je hoede, tenzij je “ontwikkelingshulp” wilt verlenen!

Binnenkort ga ik er weer op vakantie (met man), ik heb het er altijd erg plezierig maar ik vind een waarschuwing op zijn plaats.

• Marjolein

Zelf wonend in Sharm el Sheikh in Egypte, om ons heen zijn er veel gezinnen / koppels die het gezellig hebben maar daar in tegen zijn er ook genoeg die met verdriet en lege handen terug gaan naar hun eigen land. Altijd zeg ik maar overal zijn er goede en slechte mensen.. maar een waarschuwing om een beetje goed op te letten voordat je in het bootje stapt is nooit verkeerd!