Dagtrip Luxor

• *Marloes*

Hallo,

Mijn vriend en ik gaan in februari een weekje naar Hurghada, fijn ontspannen en lekker uitrusten.

Nu wil ik misschien wel een excursie doen (ben je in Egypte, heb je eigenlijk nog niks gezien dan alleen het hotel en Hurghada en dat is

niet eens het ‘echte’ Egypte) en zelf zit ik te denken aan Luxor.

Kan iemand me vertellen hoe lang zo'n dagtrip duurt (ik meen 5 uur heen en 5 uur terug door de woestijn), hoe laat je ongeveer vertrekt en weer terug bent en wat dat ongeveer kost?

Ik kom graag een beetje goed beslagen ten ijs :)

Dankjewel.

Groetjes,

Marloes

• joke

Hoi Marloes,

je kunt ook met een privé taxi vanuit Hurghada naar Luxor, is wel een uur korter reistijd én je kunt gaan en staan waar/wat jij wilt zien. en voordeel is van dat niemand zegt: op naar het volgende, géén verplichtte papyrus-, parfum- e.d. winkeltjes.

Stuur je “privé berichten” het adres wel van iemand door, we mogen het i.v.m. reklame haar naam niet noemen op dit prikbord.

Ook kun je eens kijken op www.hurghada.startpagina.nl/prikbord

daar staat heleboel informatie, ook als je “zoeken” gebruikt en daar Luxor in vult.

Joke.

• Manon

Hoi,

Wij hebben enkele jaren geleden een excursie vanaf de kust naar Luxor gemaakt. Wij deden dat in 2 dagen (dag 1 rond 6.00 uur uit het hotel vertrokken en op dag 2 rond 23.00 weer terug). Dat lijkt mij echt minimaal om wat van Luxor te zien. Ik zou het niet aanraden om in één dag te doen, er is gewoon veel te veel te zien in Luxor.

Groeten, Manon.

• *Marloes*

Hoi Manon,

't Word toch maar één dag áls we al gaan.

We gaan maar één week en dan moet je keuzes maken. Ik zie liever iets dan helemaal niets van Egypte.

En zoals vaker waar je komt op de wereld is soms tijd tekort om alles in je op te zuigen.

Ach, zo heb je altijd een reden om nog eens terug te gaan :)

Groetjes,

Marloes

• jimmyjolanda

Tsja, als je het niet erg vindt om 10-12 uur te reizen voor een paar uurtjes bezoek aan Luxor dan moet je dat zelf weten, maar in die paar uurtjes ga je zo weinig van Luxor zien dat je er achteraf spijt van zult hebben. Je zult na die ene dag heen-en-weer ook zo afgemat zijn dat je daarna een dag moet bijkomen. Dus had je net zo goed 2 dagen wat meer ontspannen naar Luxor kunnen gaan. Luxor heeft veel aan 2 kanten van de Nijl, als je 1 dag gaat ga je het zeker niet redden om beide kanten te bezoeken en zelfs aan 1 kant kan je nog niet de mooiste dingen zien in een paar uur.

• mirandachelsea

Wij zijn van de zomer 1 dag naar Luxor geweest met een privetrip dus dan kan je zelf aangeven waar je heen wil en hoe lang. We hebben de karnaktempel gezien, die van Hatchepsut, de vallei der koningen en we hebben nog een boottripje gemaakt op de nijl en dat was allemaal goed te doen op 1 dag. Vanaf Hurghada rijd je er 3 en een half uur over. Hebben we gewoon bij de reisleiding geboekt. We zijn ook 1 dag naar Cairo geweest en eerlijk gezegd vonden wij dat meer indrukwekkender, maar dat is natuurlijk onze eigen mening.

• monica

Dan heb je nog een heleboel gemist.

Karnak verdiend een dag.

Luxor tempel 's avond een verademing.

Medinet Habu, ramesseum, seti tempel etc. etc. staan niet op je lijst.

Tuurlijk in 1 dagje door luxor jakkeren en zeggen dat je alles gezien hebt dan doen heel veel mensen die vanaf de rode zee allemaal an massa richting luxor gaan.

Busladingen vol. Het zijn net veetransporten. Volgende week ga ik ze weer zien.

Als je alles op je gemak wilt zien en dan is 2 dagen het minimum.

1 dag is echt te kort.

• mirandachelsea

Iedereen heeft zijn eigen mening! Een hele dag in Karnak! Ik moet er persoonlijk niet aan denken, ik vind persoonlijk dat die dag me een goede indruk heeft gegeven van Luxor en dat ik genoeg gezien heb en als je inderdaad net als de bovenstaande persoon maar 1 week in Egypte bent moet je geen 2 dagen naar Luxor gaan, maar ook van de rust bij je hotel genieten en niemand zegt hier dat ze alles gezien hebben, dan heb je aan een week nog niet genoeg. Dit vonden wij de belangrijkste dingen en dat vond onze gids ook en ik vond het een goede dagtrip zo met een prive auto.

• IJkje

Hi Marloes,

Gemakkelijk te doen met een taxi, maar ik zou er zeker 2 of 3 dagen van maken. Zoveel te doen in Luxor!

• *Marloes*

:( Ik vrees dat we Egypte niet eens gaan bezoeken als het zo onrustig blijft.

Geen Hurghada, geen weekje relaxen, geen Luxor..