Volgens mij bedoeld backpackster Wadi Natrun. Natuurlijk kun je hier op eigen houtje naartoe. De monniken geven graag een rondleiding en zijn gastvrij.
Helaas is het voor mij alweer een tijdje geleden en kan ik je niet helpen met de details van de busreis.
De (West Delta) bus van Cairo naar Alexandria heeft een halte op loopafstand van de kloosters.
Ter plekke bij het busstation van West Delta krijg je ongetwijfeld de nodige informatie. Er is altijd iemand (in de buurt) die je kan helpen in het Engels.
Het openbaar vervoer in Egypte is goed geregeld, je kunt kiezen uit diverse busmaatschappijen, van eenvoudig en avontuurlijk tot airco-touringcars met hostess die onderweg een natje en droogje verkoopt in de bus.
Je kunt ook vanuit Cairo met het openbaar vervoer naar Wadi Natrun city en daarna een taxi nemen naar de kloosters.
de kloosters zijn zeker een aanrader als je eens wat anders wilt dan de standaard toeristenattracties en op deze manier reizen door Egypte is heel goed te doen Geeft absoluut een onvergetelijke ervaring!
Veel plezier bij de voorpret en een fijne vakantie gewenst.
@ Henk: Inderdaad vinden we (helaas!) weinig van dit soort info op dit prikbord. Juist erg jammer dat het hier alleen gaat over de kwaliteit van de resorts en vragen als de temperatuur aan de rode zee.
Egypte is veel meer dan een mooie duiklokatie en zon, zee & strand.
Niks mis met de vraag van backpackster, de antwoorden zijn het probleem!