Volgende week gaan wij naar El Gouna.
Nu wil ik graag weten of het 's avonds afkoelt, zijn er vliegen en zijn er andere dingen waar wij rekening mee moeten houden.
Hallo.
Ook wij gaan de 21ste November voor het eerst naar El Gouna.
Na meerdere jaren Hurghada en Sharm en Sheik nu dus wat anders en in een andere periode.
Vorige keren in December en Januari geweest. Ik weet dat het in die tijd s"middags tegen 3/4 uur afkoelde door de wind die komt opzetten. Maar ook dit kan per jaar verschillen.
Maar overdag in de zon en uit de wind was het prima vertoeven. Zag dat de temperatuur voor volgende week toch nog boven de 30 graden komt, dus geniet ervan.
Hadden ook altijd wat bij ons voor de muggen, waren er niet veel maar toch wat. En vliegen waren er ook wel wat.
Voor s'ávonds heb je denk ik wel een vestje of trui nodig wil je naar buiten.
Fijne vakantie,
groetjes Agnes.
Hallo.
Nog wat tips daar het de eerste keer voor je is.
Verandering van weer/warmte moet je mee oppassen.
Pas op met ijsklontjes in je drinken. Ik haal ze er altijd uit.
Niet teveel koud drinken achter elkaar.
Geen leidingwater drinken.
Voor tanden poetsen flessen water gebruiken, deze krijg je meestal van het hotel op je kamer. Zoniet dan wat kopen in de winkel daar.
Pas op met rauwkorst wat aangemaakt is, ze gebruiken veel olie. Je kan het wel eten maar neem bij iedere warme maaltijd een paar strukjes brood, dit neemt de olie op in je lichaam.
Bij buikklachten lauwwarme cola, kleine slokjes, schijnt te helpen.Mocht je toch last krijgen dan wat halen bij de apotheker daar, helpt beter als medicijnen van hier.
Ook de zon heeft nog veel kracht hoor, dus goed insmeren.
Bedenk wel dat je in Afrika bent, dus wel even anders.
groetjes Agnes.
Het is wel onze eerste keer naar Egypte maar hiervoor zijn we al 5 keer in Gambia geweest, dus Afrika is ons niet onbekend.
In Gambia zijn veel muggen vandaar mijn vraag en wat het eten en warmte betreft zijn we helemaal op de hoogte , bedankt voor de reaktie.
Een vestje en trui in de koffer en genieten maar, hoop ik !!
In Egypte heb je veel minder last van de muggen dan in Gambia.
Toch zou ik voor de zekerheid wel anti-muggenspul gebruiken, tenzij het hard waait, want dan heb je er over het algemeen geen last van. De airco op je hotelkamer aanzetten (niet te koud natuurlijk) helpt vaak ook tegen muggen. Maar als je in Gambia geweest bent, zul je dat vast wel weten.
Vliegen ligt er echt aan waar je bent. (Hoe hygienisch). Wij hebben er over het algemeen net zoveel (of eigenlijk weinig) last van als in Nederland.
Veel plezier in Egypte!
Weet je zeker dat je deze post als spam wil rapporteren aan de beheerder?
Deze post wordt als spam gerapporteerd aan de beheerder van het forum. Bedankt!
Weet u zeker dat u dit topic wil verwijderen?