marsa alam naar luxor

• zandje

Hallo,

Graag zou ik willen weten wat handiger is en hoe veel uren je in de bus zit van:

Marsa alam naar Luxor.

Of is het beter om in El Gouna een hotel te zoeken en dan naar Luxor te gaan.

Dit jaar zijn we van El Gouna naar Cairo geweest ( 6 uur in de bus)

Wat is een aanrader om echt te zien in Luxor?

Welk resort raden jullie aan in Marsa Alam?

Alle tips en adviezen zijn welkom.

Dank je wel.

• mirandachelsea

Ik raad je zowiezo aan om niet de bustrip te boeken maar de privetrip. Is dus echt niet veel duurder, maar wel veel sneller en relaxed. Wij zijn dit jaar vanaf Hurghada naar Luxor en Cairo geweest met de privetrip. Je wordt later opgehaald dan met de bus, naar Cairo hebben we er 4 en een half uur over gedaan en naar Luxor 3 uur.. Je hebt een eigen chauffeur en gids nederlandstalig als je dat wil. Je kan dus ook aangeven wanneer je bijvoorbeeld naar de wc wil en hoe lang je overal wil kijken. Verder kan je dus ook nee zeggen tegen de tripjes naar stenenfabrieken, parfumfabrieken en papyrus fabrieken enz. Heel handig. Is ons erg goed bevallen. We hebben het gewoon bij onze hostess (neckermann) geboekt en we kregen een spliksplinternieuwe auto met chauffeur met stropdas, wat volgens mij erg warm was, maar goed. Bij de plaatselijke bevolking kon je dit tripje ook boeken maar die auto's waren een stuk ouder.

• Manon

Wij hebben een paar jaar terug een excursie van twee dagen van El Quiseir naar Luxor gemaakt. Het was een lange trip, zo'n 5 uur in een privé busje met chauffeur. We hebben dat in El Quiseir zelf geboekt, niet via de hostess van het reisgezelschap. Het was prima geregeld, in Luxor stapte de gids in. Marsa Alam ligt (denk ik) nog een uur verder rijden. Ik zou aanraden een privé trip te boeken, en in Luxor niet alles te willen zien. Wij hebben een keuze gemaakt en hadden daardoor alle tijd bij de bezienswaardigheden waar we heen gingen. En er is heel veel te zien. Karnak mag je in elk geval niet overslaan, en de vallei der Koningen ook niet. Wij vonden het erg fijn dat we de tijd aan onszelf hadden. Soms moet je de gids een beetje afremmen, want die wil je zoveel mogelijk laten zien, en o.a. ook de fabriekjes en winkels. Gewoon duidelijk aangeven dat je dat niet wilt.

Heel veel plezier, en geniet ervan, het is een ontzettend mooie stad!

Groeten, Manon.

• renekraak

Hoi,

Wij gaan 18 november a.s. naar Marsa Alam, en dan willen we ook graag naar Luxor.

We hadden gedacht om met een bustrip te gaan, maar jouw verhaal met een privetrip te gaan spreekt mij ook wel erg aan.

Allerlei verplichte bezoekjes aan parfumfabriekjes etc. vinden we zonde van de tijd. ;)

Maar ik ben wel erg benieuwd wat zo'n privetrip zou moeten kosten ongeveer, ik meen ergens gelezen te hebben dat een excursie met de bus € 95,- p.p. kost.

Ik hoop iets te horen, alvast dank.

• zandje

Het zou heel fijn zijn als je na terugkomst even laat weten hoe de dagtrip was(tu)(td) en of je prive of via de reisleiding hebt geboekt, wat het prijsverschil is, is het de moeite waard of kun je beter naar Aswan of zo gaan.

Welk hotel gaan jullie? Wij willen naar Three Corners Fayrouz Plaza Beach. (Three Corners is ons in El Gouna erg goed bevallen.)

Heel veel plezier alvast.B)