Wat raden jullie aan

• mp55

Eind november/begin december willen we een week naar het strand. Ik ga wandelen en mijn man zit boeken te lezen. Wat raden jullie aan?

• Mike

Dat is een moeilijk te beantwoorden vraag.

Wat wil je zien als je gaat wandelen?

Egypte zie ik zo niet voor me als je wandelingen wilt maken.

Je zou naar Luxor kunnen gaan, dan kun je de tempels bekijken.

maar eerlijk gezegd, zou ik een ander land nemen, als de een boeken wil lezen en de ander wandelingen maken.

Maar misschien kun je wat meer vertellen over wat je wilt zien?

• backpackster

Je kunt prachtige wandeltrips maken door de z.g. Witte Woestijn. Dat is de woestijn ten westen van Cairo. Je weet niet wat je ziet, het is een geweldig bijzonder gebied. Zelf zat ik in een lodge in Bahariya en vandaar uit zijn we de witte woestijn ingetrokken met jeeps. Maar je kunt ook wandeltrips maken vanuit Bahariya. Dan kun je wandelen naar een prehistorische grot (djara), Darb Rayan is ook mooi (een oude karavaan route) en je kunt naar een fort van Alexander de Grote, etc.

De woestijn zelf is ook onvergetelijk: natuurlijk is er zand, maar ook prachtig gevormde rotsen van witte kalk- of lavasteen. Ook zijn er oases.

TIP: koop de Lonely planet van Egypte of de Geogids Egypte van de ANWB. Daarin vind je veel informatie.

• Mike

Maar ga je dan alleen wandelen? of heb je het over wandelen met een gids? of in een groepje?

Gr. Linda.

• backpackster

Beide kan. Maar ik lees nu de vraag nog eens en zie dat het een plek aan het strand moet zijn. Dat is de Witte Woestijn niet…

• Mike

Weer wat geleerd.

(Luxor ligt, zoals je weet, ook niet aan het strand. Maar voor wandelingen zou ik niet naar een badplaats gaan, veel te toeristisch, een en al hotel. De meeste, grotere en bekende badplaatsen dan. Misschien de wat onbekendere, maar dat weet ik niet, want daar ben ik nog nooit geweest.).

• mp55

Wat ik fijn vind is langs het strand wandelen, schelpen zoeken, beetje zwemmen, genieten van de zee. Mjn man houdt niet zo van lopen, zeker niet op het strand en zwemmen doet hij eigenlijk alleen af en toe in een zwembad (dat zand hé tussen z'n tenen…). Het liefst zit hij onder een parasol, in een ligstoel op of een terras, te lezen (en dutten). Ik zoek eigenlijk een plek met mooie grote stranden. Door chemo heb ik neuropathie in handen en voeten en warmte en water hebben een positief effect hierop.

• Tosca

Hallo, het strand moet je dan echt hebben van het resort waar je op zit. Het is vaak zo dat je niet zomaar door kunt lopen langst het strand, vanwege de hekken of bewaking die er staat.

Wij zelf gaan naar Reef oasis blue bay, dit heeft een vrij groot strand, en een bar waar je man heerlijk z'n boek kan lezen en kan dutten.

succes met je keuze.

Grtjes Tosca

• Corry

Wij gaan nu voor het tweede jaar naar Marsa Alam, hier heb je hotels waar je dus een strandwandeling kunt maken.

Wij gaan naar The Three corners Fayrouz en hier kun je wandelen, aan het strand in een ligstoel, bij het zwembad in een ligstoel, op het panoramaterras.

Kortom heerlijk aan het strand en voldoende mogelijkheden voor je man om te relaxen.

Mijn reispartner doet nl. hetzelfde wat jou man wil. Het is hier ook geweldig om te snorkelen met een fantastisch huisrif.

kijk ook eens op Zoover naar de reactiesover dit hotel.

• Hans&Grietje

In de meeste badplaatsen aan de rode zee valt er weinig te strandwandelen.

De stranden zijn privebezit van de hotels en als dusdanig afgezet.