met de feluka van Aswan naar Luxor

• mireltje@chello.nl

Eind oktober ga ik met mijn zus rondreizen in Egypte. We willen graag van Aswan naar Luxor reizen met een feluka, alleen willen we hier niet te lang over doen (max. 2 dagen en 1 nacht). Wie heeft er ervaringen met het reizen per feluka tussen deze steden en kan tips geven waar we deze kunnen boeken.

• rijschooladvantil@hotmail.com

Volgens mij zijn er idd wel felukas die van Aswan naar Luxor varen, maar dat zijn dan van die grotere die vlgs mij behoorlijk duur zijn. De tijdsduur is mij onbekent. Ik denk dat je het beste ter plekke in Aswan zo'n bureautje in moet stappen om inlichtingen te vragen. Anders zou je ook eens bij Miriam Kok van Kingfisher tours kunnen informeren. Je kunt hun Email adres op internet vinden. Ze heeft een Nederlands/ egyptisch reisbureautje. Zij heeft vast antwoord op je vraag.

Succes!

• jimmyjolanda

Ik heb weleens gelezen dat zoiets bijna een week duurt. Dat zal ook grotendeels afhankelijk zijn van de wind. Zelf hebben we weleens op een Felucca gezeten terwijl de wind volledig wegviel en dan kom je echt alleen nog vooruit door de stroming van het water (die van plaats tot plaats flink verschilt)… Als de wind pal tegen de stroom in waait dan gaat het nog langer duren!

Maar zoals Ad zegt, Miriam Kok zal je zeker kunnen vertellen hoe lang het GEMIDDELD zal duren enzo.