overstappen in Cairo / transitvisum nodig?

• Veggie

Hallo, ik ben voornemens om een vlucht met EgyptAir van Amsterdam via Cairo naar Azie te boeken. Er zit een aantal uren overstaptijd in Cairo tussen.

Heb ik met een Nederlands paspoort/Nederlandse nationaliteit een transitvisum voor Egypte nodig?

Voor ervaringen met EgyptAir vluchten hou ik me ook aanbevolen. Zijn ze aan te raden, ook met langeafstandsvluchten?

• Henk (Safaga)

Dag,

Ik neem aan dat je op het vliegveld blijft en dan heb je geen transitvisum nodig.

Als je tussendoor een uitstapje naar b.v Caïro wilt maken, kan ik me voorstellen dat je een normaal visum moet kopen.

Een transitvisum heb je alleen nodig (in sommige landen) als je over land en in de kortst mogelijke tijd reist.

Ik vlieg binnenkort met Egyptair naar Egypte.

Lang geleden heb ik dat ook eens gedaan, toen vond ik het goed.

Hoe het nu is weet ik niet, maar voor mij is het maar 4 - 5 uurtjes vliegen.

Henk

• egyptebestegids

Hoi veggje

Als je wilt Cairo doen. je moet een normale visum hebben dat kost niet zo veel geld .slechts 15 usa dollars of 12 Euro zoiets

Wilt u een help in Cairo. ik ben zelf standige Nederlandse talige gids en ik werk hier in Cairo.

IK Zal blij zijn als ik u in Cairo Kan helpen

Met mijn vriendelijke Groeten

Ahmed khalil

www.goedkopevakantiesegypte.nl

• Veggie

Ben al eens in Cairo geweest en ik vind het niet de moeite waard om een stopover te maken, ik wil gewoon zo snel mogelijk op het vliegtuig naar Azie.

• monica

Hallo Veggie,

Dat met een transitvisum weet ik niet, maar ik ben, samen met mijn mannetje, een frequent flyer bij Egypt Air.

Ik heb nooit vertraging gehad. En dan gaat het om de vlucht Amsterdam - Cairo en terug.

Begin maart kwamen ze een kwartiertje te laat binnen, maar dat werd onderweg naar Cairo goedgemaakt en we kwamen netjes op tijd aan.

Onderweg wordt er een redelijke maaltijd geserveert, keuze is chicken, fish or beef. Vaak met kerrierijst. (Kerrie schijn je nog goed te kunnen proeven daar bovenin). Ze komen meerdere malen langs met koffie/thee en frisdranken. En het is allemaal inclusief, dus je hoeft niet constant je portomonnee te trekken.

Personeel is gewoon vriendelijk. (er zit altijd wel een chagerijn tussen).

Op de internationale vluchten wordt er vaak met nieuwe toestellen gevlogen. Geen grote, meestal een airbus. Ruimte is voor lange mensen niet goed.

Die kunnen beter bij het gangpad gaan zitten. Voor mensen van mijn lengte 1.70 m is het prima.

veel reisplezier,

Monica

• Mike

Als je niet door de douane gaat, dan heb je geen transitvisum nodig. Dus als je in het vliegveld blijft, niet nodig.

Wij zijn een aantal jaar geleden met Egypt Air naar Luxor gevlogen, vond ik prima. Ongeveer kwaliteit van KLM.

(Ter vergelijking: Malaysian Airlines vond ik tot nu toe de beste, ArkeFly echt met stip de slechtste). Alles was toen (en volgens mij nu nog) inclusief, dus je hoeft niet apart te betalen voor drankjes e.d. (behalve alcholische dranken).

Groetjes Linda.