Nuweiba

• mce

Op weg van Cairo naar Jordanie willen we, i.v.m. de ferry, een paar dagen in Nuweiba overnachten. Weet iemand een gunstig gelegen hotel? Hoeft geen Hilton te zijn! Heeft misschien iemand uit eigen ervaring een beter idee? Laten jullie vlug iets horen? Alvast bedankt.

• Manon

Wij zijn drie jaar geleden in Nuweiba geweest, in het Regina Style. Wij hebben een prima vakantie gehad maar we waren het grootste deel van de tijd de enigste 4 gasten in het hotel, en dat geeft toch wel een apart sfeertje. Hoe het nu is weet ik uiteraard niet. Wij hebben tin die week ook gedoken bij het Helnan Nuweiba hotel, en dat zag er goed uit. Het was overigens helemaal rustig in Nuweiba, in het ‘centrum’ waren wij ook de enigen. Het is een heel rustig plaatsje. Alleen bij de haven is het druk, vooral met vrachtwagens die er dagenlang staan. Voor de boot naar Nuweiba hebben we overigens erg lang moeten wachten, grote vertraging. Misschien iets om rekening mee te hoden. Het is wel een heel aparte ervaring en we hebben een heel mooie vakantie gehad.

• mce

Hoi,

Bedankt voor je informatie. Dat lange wachten op de boot, gaat hopelijk over uren en niet dagen? Ik heb op het Jordanie-prikbord al gehoord dat er doorlopend groepstaxi`s van Aqaba naar Amman gaan, dus is het aankomsttijdstip niet zo belangrijk. Heb je verder nog iets waar ik m`n voordeel mee kan doen?

Groeten Ria.

• Manon

Hoi,

Wij hadden een uur of 4 vertraging (we hadden overigens de snelle ferry), en de formaliteiten in Jordanie kostten ook een paar uur (o.a. degene die het rontgenapparaat voor de bagage moest bedienen had pauze en er was niemand anders). Met een beetje geduld is het prima te doen en ik vond het ook leuk om mee te maken. Maar misschien is het nu heel anders hoor, en gaat het sneller. Wat me wel bijgebleven is is dat de w.c.'s in de wachtruimte ontzettend vies waren. Ik ben wel wat gewend maar dit was echt niet leuk. Op de boot was het wel goed. Enne… goed kijken op de boot want er zwom toen een school dolfijnen mee. In Nuweiba zijn volgens mij ook een aantal plekken waar je kunt verblijven in een soort hutten aan het strand. Dit moet heel mooi zijn maar mijn ervaring daarmee is van 10 jaar terug. Toen heel mooi maar die accomodatie is inmiddels gesloten. Als je in Nuweiba een halve dag of dag de tijd hebt is een uitstapje naar de Coloured Canyon erg leuk. Veel plezier hoor!

Groetjes, Manon.

• mce

Hoi Manon,

Het klinkt eerder leuk dan afschrikwekkend. Ik had als optie nog een vlucht vanaf Cairo, maar ga nu beslist voor de dolfijnen.Bedankt voor je gezellige reactie.

Groeten Ria.

• Manon

Heel veel plezier, en ik hoop dat je dolfijnen ziet.

Groetjes, Manon.