Korte pyramide-tour vanuit de luchthaven?

• Corné van Dongen

Goedemorgen,

Eind september vliegen we vanuit Johannesburg naar Brussel, via Cairo. Hier hebben we 4 uur wachttijd op de doorvlucht naar Brussel. Nu lijkt het mij geweldig om een pyramide te gaan bekijken! Ben nog nooit in Egypte geweest en weet ook niet hoe lang e.e.a. (uit het vliegtuig etc.) in beslag gaat nemen.

Maar stel dat we effectief 2 uur over hebben, zou je dan via een touroperator/lokale taxi naar een pyramide kunnen gaan kijken?

We reizen met jonge kids van 4 en bijna 2 :)

Alvast bedankt.

Groetjes uit de bush,

Corné.

• nicky

ik zou het niet aanraden om te doen. de piramides zijn toch wel een stuk van het vliegveld af. en aangezien het altijd druk is in cairo en dus ook altijd files zou ik het niet aanraden. het is wel mooi om te zien.

gr nicky

• Corné van Dongen

Bedankt Nicky, heb je nog een andere leuke tip om een paar uurtjes door te brengen? Ergens iets drinken op een dakterras met mooi uitzicht ofzo?

Hoor het graag,

Corné.

• joke

je hebt dan ook visum nodig……(á ong. 12,50 euro p.p.)

het verkeer in Caïro is inderdaad één chaos,

onze reisleider vertelde dat je om van de ene kant van de stad naar de andere kant te komen zeker 3 uur onderweg bent.

Caïro is net zo groot als de gehele provincie Utrecht,

joke.

• Corné van Dongen

Het was een leuk idee, maar ik moet ook realiseren dat we na een nachtvlucht met 2 kleine kinderen misschien beter af zijn om even bij te komen op de luchthaven :)

Egypte blijft op ons verlanglijstje staan, dat zondermeer,

Groetjes, en bedankt voor alle reacties!

Corné.

• harmhessels@rocketmail.com

hallo

De trip door de stad naar de pyramides van Gize duurt al een uur, helaas maar 2 uur is te kort.

vrgr

Harm Hessels

• fernant

Hallo corné dat kan zeker maar houdt er wel rekening mee dat het momenteel een enorme drukte is om reden dat er een graf ondekt is met een oude farao!! het bijzondere is dat hij nog een mobiel in zijn handen heeft.

Om de zoveel tijd besteed cnn er aandacht aan.

• joke

hoi fernant,

ben je de maanstenen zeker vergeten te vermelden, want een farao maakt volgens de verhalen/tekeningen in de grafkelders ook nog een reis door de ruimte, wie weet deed hij de maan ook wel even aan…. voor hij wederkeerde in zijn graf en wacht op wat komen gaat,

joke.

• fernant

hallo joke:ja dat is helemaal waar,maar wie weet wat ze des tijds nog meer hadden waar wij geen weet van hebben want er zijn nog steeds heel veel vragen en of die ooit worden beantwoord,warschijnlijk niet maar wel heel intressant (even serius).

Groetjes fernant.

• fernant

Corné blijf wel in de omgeving van het vliegveld anders is het probleem op probleem,naar de piramides toe heeft men zeker één dag voor nodig,misschien een reis over boeken b.v.3 of 4 dagen later dan kan men nog wat zien in en om cairo,het is maar een idee.