Egypte

• arie1969

hoi mensen wij willen februari een weekje hier naar toe gaan dat het dan +- 23 gr is

maar er word ons verteld dat je dat niet moet doen voor al de mensen daar ze zitten aan je

en het is niet veilig daar we gaan dan met ze 4 2 dochters 3 en 11 jaar wie kan ons er wat over vertellen hartlijk dank

• joke

hoi arie,

gewoon naar egypte gaan.

de mensen “zitten” echt niet aan je.

het is ook veilig, overal staan/staat toeristenpolitie, die je rustig kunt aanspreken als er iets is.

deze mensen staan er voor jullie/onze veiligheid.

kan zijn dat het de eerste keer een beetje raar overkomt als je deze mensen ziet staan, maar aan het eind van je vakantie weet je niet beter én let je er niet meer op.

taxi-chauffers, de goede nagelaten, zijn een beetje, hoe moet ik dat zeggen, oplichterig.

ze proberen je zoveel mogelijk te laten betalen, vraag voordat je een taxi nodig hebt even aan een van de medewerkers van het hotel b.v. de obers van het hotel hoeveel zo'n ritje ongeveer kost.

de prijs is voor de hele taxi, ongeacht het aantal personen.

kijk ook eens op de hurghadapagina: www.hurghada.prikpagina.nl , daar vind je ook een heleboel informatie.

temperatuur is in februari lekker, neem wel genoeg zonnecreme (hoogste bescherming) mee voor je kinderen, zon én wind is er genoeg om te verbranden én dat gun je geen kind.

neem wel een vestje, trui en lange broek mee voor de kinderen voor de avonden: het koelt avonds af en het is vroeg donker.

voor de egyptenaren is het dan echt nog winter, terwijl wij in onze zomerkleren lopen, hebben zij dikke jassen aan én zeggen dan terwijl wij het echt warm vinden dat ze het verschrikkelijk koud vinden….. avonds is het zo tussen de 15 en 20 graden, maar er zijn ook avonden met een echt koude wind en dan is een trui enz. wel lekker.

houdt er wel rekening mee dat je in een heel andere cultuur komt dan de onze, ken mensen die zeggen: “egypte, nooit méér”. maar da's overal zo, een land ligt je of niet.

joke.

• mini

Hoi Arie,

Egypte is een heerlijk land om op vakantie te gaan.Als je winkeltjes wil

kijken willen ze nog wel eens opdringerig zijn,maar als je zegt La Shoekran(nee dank je wel)

laten ze je wel met rust.Wij hebben in 2007 een Nile Cruise gemaakt,en zijn sinds dien echt

Egypte gangers.De hotels zijn meestal erg mooi,en de zon schijnt er bijna altijd,en wat dacht je van de onderwaterwereld

je kunt er prachtig snorkelen.Ik kan je Hotel Grand Makadi aan bevelen of Tropicana Grand Azur.Gaan zelf in october

naar Hotel Arabia Beach in Hurghada.

Groetjes Mini.

• joke

Hoi Mini,

wij gaan in februari naar Arabia Beach,Hotel, zou leuk zijn als ik van je zou “horen” of wij ook een goede keuze gemaakt hebben,

alvast bedankt voor een antwoord,

met groetjes,

joke.

• mini

Hoi Joke,

Wat leuk dat jullie ook naar Arabia Beach gaan.Als ik terug ben laat ik jou wel weten hoe wij het gehad hebben.

Groetjes Mini.

• ahmed-mido

Hoi arie1969

Ik ben Egypte naar en ik woon in NL , ga naar jou vakantie en ik weet het zeker dat je het echt zien van jou zelf dat Egypte is echt veilig land en fijne warm mensen . Arabia hotel is ook fijne hotel .

Je kunt contact meenemen als je wilt .

GR

Mido

• Mike

Je kunt heel goed naar Egypte gaan. Het enige wat wel vaak gebeurd is dat mensen je aanspreken en veel mensen je wat proberen te verkopen. Daar “moet” je door heen prikken, ze willen gewoon een boterham verdienen. Maar echt zomaar aan je komen zal niet veel gebeuren. Laat je Nee een duidelijke nee zijn en ga dan ook niet verder in discussie.

Vaak helpt een grapje ook. Probeer hun iets van jou te verkopen als je er geen zin in hebt.

Doe bijvoorbeeld een goedkoop armbandje om en zeg: You want to buy? Special price for you only 50 pounds (of euro, net waar je zin in hebt).

En anders echt naar de toeristen politie, die is daarvoor en dan zijn ze al gauw weg.

De meeste mensen zijn erg aardig.

Nu viel het mij wel op dat in Hurghada en Sharm el Sheik de verkopers opdringender zijn dan bijvoorbeeld in Luxor.

Wij zijn al een aantal keren geweest en gaan met plezier terug.

Groetjes Linda.

• moniquebezigebij

Hoi,

Ook wij gaan in oktober naar Arabia Beach, wel leuk misschien komen we elkaar nog tegen.

Ik zal ook laten weten op het prikbord hoe wij het gehad hebben.

Groetjes Monique

• roos

Arie,

als je op het resort blijft, zal er niet zoveel gebeuren.

Maar je moet niet naar old town gaan. Dit vonden wij ook erg bedreigend.

Als je buiten je resort komt, moet je een beetje leren om met de egyptenaren om te gaan.

Of je ergert je eigen er aan, of je laat het over je heen komen en neemt het allemaal niet zo serieus.

Het is daar wel heerlijk in februari, wij zijn al verschillende keren geweest, en genieten er van.

Groetjes Roos