nijlcruise, maar met welke touroperator? Graag ervaringen

  • Ruben en Roxana

    Hallo mensen,

    Mijn man en ik willen in april 2011 een nijlcruise maken. Nu hebben we meerder reisgidsen en nu zie ik door de bomen het bos niet meer.

    Mijn eerste optie was met Nijltravel en dan de rondreis Amon ( 15 dagen, Nijlcruise/cairo en Sharm El sheik) te maken. Zijn er mensen die hiermee ervaring hebben?

    Nu heb ik ook de gidsen van Isropa reizen en Holland International.

    Bij de gids van Isropa lijkt mij de Ramses 15 daagse reis wel leuk met verlening in Hurgada.

    En in de gids van Holland International heb ik de11 daagse rondreis Neferteti( + 4 dagen verleninging Hurgada) gezien.

    Alle 3 bieden ze ongeveer hetzelfde, alleen de prijs verschilt onderling.

    Mijn vraag is nu; wat zijn jullie ervaringen met 1 van deze 3 touroperators? En weet iemand op welke boot je verblijft bij de rondreis van Isropa, want dit wordt nergens vermeld ( net zoals bij Holl. International niet wordt vermeld in welk hotel je in Cairo verblijft)

    Misschien een beetje onduidelijk, maar alle reacties zijn welkom.

    Alvast bedankt,

    Groetjes Roxana

  • Ruben en Roxana

    T is zeker ook hier komkommertijd…….

  • joke

    geen komkommertijd hoor, bijna heel nederland is op vakantie !!!

    en ook niet iedereen kijkt elke dag op dit prikbord…….

    er zal best wel een antwoord komen op jullie vraag,

    gewoon even geduld hebben,

    met groetjes,

    joke.

    een arabisch spreekwoord:

    من سبق شم الحبق

    dit betekend in het engels "More haste, less speed"

  • Ton

    ik heb je een prive bericht gestuurd succes

  • Ruben en Roxana

    Hi Ton

    Ik heb geen bericht van je ontvangen…….. zal iets fout zijn gegaan.

  • Ton

    Nog een keer gestuurd hoop dat ik het nu goed heb gedaan

  • mini

    Hoi,

    Wij zijn met Nile Travel weg geweest.Is ons prima bevallen.

    Zaten 5 dagen op de boot en 2 dagen naar Hurghada.De boot

    was mooi de Monte Carlo.Het eten was prima en we hadden een goede gids.

    Groetjes Mini.

  • hdsmet@tele2.nl

    Hallo,

    Ik weet niet of jullie met een Duitse organisatie willen reizen. Ik heb twee keer een cruise gemaakt met Phoenixreisen (hebben ook een uitgebreide internetsite www.phoenixreisen.de.

    Verder heb ik begin van dit jaar een cruise gemaakt met Niletravel (Nederlands) en moet ik zeggen dat ik hier ook zeer tevreden over was. Zij hebben ook eenuitgebreide internetsite www.niletravel.nl.

    Hebben jullie nog vragen….

    Groetjes Heidi

  • egyptebestegids

    Hoy Roxana,

    ik werk als zelfstandie reisgids, ik heb voor isropa en ook Nijl travel gewerkt. ik kan zeggen beter met Nile travel je rondreis te boeken. amonprogramma is erg leuk.

    Met mijn vriendelijke Groeten

    ahmed

  • Mike

    Persoonlijk heb ik hele goede ervaringen met Djed reizen.

    Ze hebben sinds kort ook hun eigen cruiseboten, waar maar maximaal 12 personen op mee kunnen, maar wel alle comfort. (Dus goed bed, eigen badkamer, e.d.).

    Wij zijn al een paar keer naar Egypte geweest met Djed en tot nu toe zijn wij erg tevreden.

    Wij zijn de allereerste keer met Sky Isra reizen gegaan, maar Djed is echt vele malen beter.

    Je kunt daar gewoon aangeven wat je wilt en bijvoorbeeld een reis op maat laten maken, of een van de standaardreizen boeken. Ook kun je daar de gewone nijlcruises boeken.

    kijk maar eens op www.djedreizen.nl

    (Nee, ik heb geen enkele connectie met Djed. Ik ben gewoon een tevreden klant).

    Binnenkort gaan wij de nijlcruise op de Dahabiya (dus kleine cruiseboot) maken, dus ik heb nog geen ervaring hoe die boot is, maar het ziet er wel erg goed uit. En zal zeker het prijsverschil waard zijn. Maar dat weet ik over anderhalve maand pas.

    Groetjes Linda.