foto's

• mirandachelsea

We zijn net terug uit Hurghada en zijn naar Luxor en Cairo geweest. Maar in het museum in Cairo, in de pyramides en in de vallei der koningen mag je geen foto's maken. We willen nu een fotoboek maken, maar als je foto's op internet vindt, zijn ze niet altijd te gebruiken in een fotoboek. Dan krijg je een rood uitroepteken over de foto heen. Zijn er mensen die in het verleden toch foto's op deze plekken hebben gemaakt en die er een paar naar me willen doorsturen. Het gaat dus om foto's in het egyptische museum, in de grote pyramide en in wat graven in de vallei der koningen bij voorkeur die van ramses (geloof de eerste, de zesde en de negende?) en ook van buiten in de vallei der koningen. Alvast bedankt.

• Ruben en Roxana

Hi Miranda,

Ik kan je niet helpen aan de fotoe's. Maar begrijp ik het nou goed dat je bij de Vallei der koningen helemeel geen foto's mag maken?!?!? Waarom is dat, wat een onzin zeg!!!! dan ga ik dus hetzelfde probleem krijgen als ik volgend jaar naar Egypte ga. In het museum en de pyramides (graven) begrijp ik het nog wel, maar in de buitenlucht?!?!

Mag je ook geen foto's maken als je een kleine vergoeding daarvoor betaald ( want dat heb ik ook wel eens gelezen)

Gr. Roxana

• Elies

Toen ik er was 2007, mocht je in het valei der koningen geen foto's maken, wel buiten, maar binnen (helaas) geen foto's maken. Hier werd streng op gecontroleerd!

In het museum van Cairo, moest je zelfs je camera in een locker achterlaten en was het strikt verboden om foto's te maken. Wel zag ik egyptische scholieren met hun mobieltjes er flink wat plaatjes mee schieten, controle was er dus niet/weinig.

In de pyramide (kleine) heb ik wel foto's gemaakt, zonder vergoeding te betalen. Ik weet niet hoe het zit met de grote pyramide.

gr elizabeth

www.elizabeth-ontheroad.nl

• monica

Het is sinds vorig jaar verboden om vanaf een bepaald bord, bij de ingang van de parkeerplaatsen bij zowel valley van de koningen als Hatshepsut foto's te maken.

Ze schieten daar in egypte een beetje door wat dat betreft.

• jippiee

De resolutie van de foto's van internet is vaak aan de lage kant.

Zet de foto's dan kleiner in het fotoboek, tot je geen uitroepteken meer ziet, dan is de foto goed.

Een hoop kleine foto's rond die van jou staat ook heel leuk!

Voortaan misschien ansichtkaarten kopen en die dan scannen.

• backpackster

Ik los het op door ansichtkaarten te kopen of foto's uit foldertjes te knippen.

• marianne1954

hallo..

Als je de site www.webshot.com opzoekt dan kan je de naam vally of the kings intypen of cairo of luxor of wat je ook maar zoekt en daar vind je foto's die je zoekt…aanklikken en opslaan in je eigen computer….erg leuke site en je kan elke plaats of wat je zoekt opzoeken.

succes marianne

• Mike

Vaak ligt het verbod op foto's maken binnen aan de toeristen. Dat bij het uitdrukkelijke verzoek om zonder flits foto's te maken en later verbod om met flits te fotograveren, dit toch heel vaak wel werd gedaan. Dit tast de originele kleuren en tekeningen aan. Hierdoor hebben ze op een gegeven moment op heel veel plaatsen verboden om foto's te maken. Waarom het buiten ook is, dat weet ik niet.

Maar binnen komt het dus gewoon door domme toeristen, die koste wat het kost hun plaatje willen schieten en niet aan de historische waarde denken.

• monica

Ze hebben het fotograveren vanaf de parkeerplaatsen bij Hatsepsut en Valley of the Kings ook verboden omdat er veel tourbussen alleen maar langsrijden.

Dan stappen de toeristen op de parkeerplaats even uit, maken snel een fotootje en huppa weg weer. Dit veroorzaakt ook veel overlast.