luchthaven Caïro

• Henk (Safaga)

Dag,

Het kantoor van Egyptair was vandaag (voor mij) niet te bereiken dus stel ik mijn vraag hier.

Ik ben nl. van plan om met Egyptair via Caïro naar Hurghada te vliegen.

Klopt de volgende handelswijze?

Na landing eerst door de douane voor het visum, dan bagage ophalen en vervolgens naar het andere vliegveld voor de binnenlandse vlucht waar je vervolgens weer de bagage moet afgeven?

Zo ja, hoe kom je dan het snelst op dat andere vliegveld? tips?

Of wordt de bagage doorgelabeld naar Hurghada en kun je van hetzelfde vliegveld vertrekken?

Ja ik weet, heb dat al vele malen gedaan, dat er rechtstreekse vluchten zijn.

Maar de terugvlucht komt zo laat in Amsterdam aan, dat ik gelijk door kan naar mijn werk. Met Egyptair land ik vroeg in de middag en heb dus tijd genoeg om bij te komen voordat ik de volgende dag weer aan het werk moet.

Ik ben benieuwd en alvast bedankt voor de (het) antwoord(en).

Henk

• monica

Hoi Henk,

Als je hier op schiphol incheckt dan geef je al aan dat je een doorvlucht naar Hurghada hebt.

Het maakt niet uit of je deze vlucht in zn geheel hebt geboekt of met 2 tickets.

Dus Amsterdam - Hurghada (vliegt altijd via Cairo) of Amsterdam - Cairo en een apart ticket van Cairo - Hurghada.

Er komt een speciaal label op je koffer zodat ze kunnen zien dat deze nog doorvliegt.

Op Cairo Airport is de nieuwe terminal al geopend (Terminal 3, heel erg mooi en modern).

Als je uit het vliegtuig stapt volg je gewoon de borden. Er wordt heel duidelijk aangegeven hoe je moet lopen voor de binnenlandse vluchten, je komt automatisch langs de banken waar je je visum moet halen, niet vergeten anders moet je bij de douane weer terug. In cairo ga je door de douane en niet in Hurghada.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Trouwens wij vliegen altijd tot volle tevredenheid met Egypt Air. Goed personeel, goed eten en drinken (bij de prijs inbegrepen) en vliegen behoorlijk op tijd.

Groetjes,

Monica

• Henk (Safaga)

Dag Monica,

Bedankt voor de informatie.

Ik was er inmiddels (tijdens het boeken) al achtergekomen dat je weer van hetzelfde vliegveld vertrekt.

Wel zo prettig dat je je niet naar de koffers tijdens de tussenlanding hoeft om te kijken.

Groet,

Henk