Vluchtbegeleiders gezocht voor asielhonden/katten vanaf Cairo

  • froetie

    Dat bedoelde ik nou precies leguaan!

  • Ruben en Roxana

    Er gebeurd in NL helemaal niks met de dieren die te lang in een asiel zitten. Ze krijgen geen spuitje, zoals zoveel mensen denken. De mensen in het asiel blijven hun best doen om een geschikt huis te vinden voor de dieren. En ja als een dier er heel lang zit, en hij wordt oud, dan komt t wel eens voor dat ze dood gaan ( dat gebeurd in het bejaardenhuis ook vaak genoeg met oude mensen)

    Volgens mij is het voor de dieren helemala niet goed om naar NL gebracht te worden, ten eerste omdat de asiels hier idd ook al volgenog zitten, maar ten tweede ook omdat de beestjes uit Egypte vaak niet gewend zijn om opgesloten te zitten in een huis.Een vriendin van mij heeft een katje uit Griekenland meegenomen en dat beestje kon niet aarden en werd wild. Uiteindelijk is hij weggelopen.

    Ik ben het eens met de meeste mensen hier, denk eerst aan de dieren hier in NL

  • Ruben en Roxana

    arzubel Schreef:

    ——————————————————-

    > Als het asiel in Egypte moet sluiten dan moet je

    > de dieren doen inslapen-ik heb mijn zieke kat eens

    > laten inslapen en het spuitje werd gegeven en

    > dadelijk sliep de poes -zonder pijn of gevoel

    T is mooi dat het kan bij zieke dieren, maar bij dieren die gezond zijn vind ik het absurd om die in te laten slapen alleen omdat er geen plek is…..

  • suze

    Wij zijn nog steeds op zoek naar vluchtbegeleiders vanaf Nederland, Belgie en Duitsland.

    Heb je interesse? Zou je dan een mail willen sturen naar info@mirtos.nu?

    Alvast heel erg bedankt namens de dieren die in het asiel wachten op een adoptant in Nederland (veel dieren zijn al besproken, nu nog de vluchten)

  • suze

    Voordat ik het vergeet….

    Vanaf Hurghada en Sharm el Sheikh is het ook van harte welkom!!

  • Nofret

    Kan het eens afgelopen zijn met al die zure reacties?? Hier plaatst iemand gewoon een verzoek en als je je daar niet in kan vinden, houd dan gewoon je snater en ga je tegen dingen aanbemoeien die je wel aangaan. Deze mensen van Mirtos doen vreselijk hun best en het is geen moeite om ze te helpen, en als je dat niet wilt nou dan niet maar hou er dan verder over op.

    Overigens ben ik sinds afgelopen zomer bekend met Mirtos en zal zeker contact met ze opnemen zodra ik weer richting Egypte ga (insh'allah).

  • Jan

    Nofret Schreef:

    ——————————————————-

    > Kan het eens afgelopen zijn met al die zure

    > reacties??

    Kan het misschien zijn dat je je vergist? De twee reacties van gisteren zijn namelijk van Suze zelf (=topicstarter), en de meest “verse” reactie van daarvóór dateert al van juli vorig jaar. Dus ik zou willen zeggen dat het met de zure reacties wel meevalt de laatste tijd.

    Groet, Jan.

  • harrie

    ik wil wel een paar keer heen en weer heen en weer, weer heen vliegen

    maar wat schuift het ??

  • Camilla

    (- Wat een vergelijking Jan! Ik vergelijk huisdieren echt niet met mensen. Jij misschien? Weet je wel wat er met die honden en katten hier gebeurt als ze te lang in het asiel zitten?

    Daarbij zie ik een aantal x per jaar het “ echte” leven in Egypte (dus niet de toeristenplaatsen) .-)

    Ten eerste vind ik dieren belangrijker dan mensen!

    Ten tweede: ik heb ik Egypte gewoond voor een aantal jaar en ze hebben totaal geen gevoel voor dieren. Er is een enkeling die zich bekommerd om de katten en honden. Als je soms de diertjes gaat voeren, lachen ze je vierkant uit, dus lul niet Froetie of hoe je dan mag heten.