Vluchtbegeleiders gezocht voor asielhonden/katten vanaf Cairo

  • suze

    Beste allemaal,

    Wij zijn dringend op zoek naar vluchtbegeleiders, het is erg dankbaar en je zorgt er dan voor dat er een hond of kat een gouden toekomst tegemoet gaat in Nederland, ipv op straat of de jaren te slijten in het asiel. Dus ga je binnenkort op vakantie en zou je onze stichting willen helpen?

    Hieronder wat uitleg:

    De honden en katten die wij bemiddelen komen allemaal uit een dierenopvang op Kreta. Momenteel helpen wij ook een asiel in Cairo. Als wij een adoptieadres/opvangadres in Nederland hebben gevonden, is het belangrijk dat wij zo snel mogelijk de hond/kat vanuit Kreta hierheen halen om de vaak overvolle opvangadressen op Kreta niet langer te belasten. Wij zijn daarom regelmatig op zoek naar mensen die, bij de terugvlucht van Kreta naar Nederland, voor ons een hond/kat mee naar Nederland kunnen nemen. De hond/kat wordt bijgeschreven op de boeking en kan dan in een speciaal deel van het vliegtuigruim (dat verwarmd wordt) of als handbagage in de cabine mee naar Nederland vliegen. De kosten voor het vliegen van de honden worden natuurlijk betaald door onze stichting.

    Hoe het werkt op het vliegveld van Cairo:

    Bij uw vertrek naar Nederland zult u in de vertrekhal onze medewerker van het dierenasiel ontmoeten. Zij regelt de check-in van de hond/kat bij een speciale balie.

    U hoeft geen angst te hebben dat er naast de hond/kat nog iets anders in de kennel vervoerd wordt: pas nadat de kennel door de beveiliging volledig is doorzocht (de hond/kat wordt hierbij uit de kennel gehaald) wordt hij voorzien van een ‘security checked’ sticker. Alleen met deze sticker zal de kennel naar het vliegtuig gebracht worden en mag onze medewerker u het dierenpaspoort overhandigen. Op het vliegveld hoeft u hier verder niets voor te doen, alles wordt geregeld door onze medewerker. Het is wel raadzaam om bij het aan boord gaan aan één van de steward(e)s(sen) die buiten bij de trap staat, door te geven dat er een hond/kat aan boord gebracht gaan worden. Zij of hij kan dan extra opletten of alles goed gaat.

    Hoe het werkt bij aankomst in Nederland:

    Op Schiphol gaat u naar de bagageband waarop uw koffers aankomen. Een bagagemedewerker zal, nadat alle koffers op de lopende band zijn gelegd, de kennel op een kar naar de bagageband brengen. Deze komt dus wat later dan de koffers. De douane kan naar de dierenpaspoorten vragen, maar dat gebeurt zelden. Als ze ernaar vragen, hoeft u zich geen zorgen te maken: de hond/kat is voorzien van een chip en heeft alle vereiste inentingen en gezondheidsverklaringen. In de aankomsthal, meteen achter de schuifdeuren, staat een medewerker van de stichting klaar om u te ontmoeten en de hond/kat van u over te nemen.

    Je kan ook een kijkje nemen op de site www.mirtos.nu. Hier staan ook de honden en katten bij die wij bemiddelen voor het asiel in Cairo. Voor meer info of vragen kan je ook een mailtje sturen naar info@mirtos.nu of een kijkje nemen op www.mirtos.nu

  • froetie

    Mag ik vragen wat de meerwaarde er van is om honden en katten uit Griekenland en Egypte naar Nederland te halen?

    Erg zielig allemaal hoor dat honden en katten in Egypte op straat leven zoals ze vroeger voordat wij ze in huis namen ook leefden, ze leven in hun natuurlijke omgeving en gedragen zich zoals honden en katten zich horen te gedragen. De laatste jaren zie ik dat de honden en katten in Egypte er steeds beter en voller uit gaan zien. Er is niemand in heel ons dorp in Egypte die niet voor de honden en katten zorgen die op straat lopen. De dieren weten precies wat ze waar kunnen krijgen.

    Verder zou ik wel eens willen weten waarom we honden en katten uit het buitenland hierheen halen als onze eigen asiels bomvol zitten en er beestjes zijn die jaren in een hok leven omdat niemand ze wil hebben! Dagelijks zie ik spotjes op tv om huisdieren te promoten die in het asiel zitten en een baasje zoeken. Er zal toch wel een hele goede reden moeten zijn wil ik hier achter staan.

  • Jan

    froetie Schreef:

    > Verder zou ik wel eens willen weten waarom we

    > honden en katten uit het buitenland hierheen halen

    > als onze eigen asiels bomvol zitten

    Ach, de andere asielzoekerscentra zitten ook bomvol, maar dat wil toch ook niet zeggen dat we stoppen met toelaten?

    Groet, Jan.

  • froetie

    Wat een vergelijking Jan! Ik vergelijk huisdieren echt niet met mensen. Jij misschien? Weet je wel wat er met die honden en katten hier gebeurt als ze te lang in het asiel zitten?

    Daarbij zie ik een aantal x per jaar het “ echte” leven in Egypte (dus niet de toeristenplaatsen) en volgens mij leven de dieren daar in saamhorigheid en komen ze ondanks de hondenkoekjes en kattenmelk niks te kort en voeren ze ook geen oorlog en politieke strijd waardoor ze in het asiel komen waar jij op doelt!

  • Jan

    froetie Schreef:

    ——————————————————-

    > Daarbij zie ik een aantal x per jaar het “ echte”

    > leven in Egypte

    Bent u tijdens dat bekijken van het échte Egypte toevallig wel eens in Birquash terecht gekomen?

    Groet, Jan.

  • suze

    Hai Jan en Froetie,

    De honden en katten waar het om gaat komen uit een asiel (Spare) waar zij jarenlang zijn verzorgd. De meeste zijn gewond gevonden en in het asiel weer ‘opgelapt’ het zijn nu gezonde dieren. Ook veel dieren zijn bij het hek afgezet door eigenaren die ze niet meer wilde hebben of er niet meer voor konden zorgen. (net zoals in NL)

    Gelukkig zijn ze hier al die tijd goed verzorgd.

    Helaas kan het asiel niet meer voortbestaan wegens geld tekort en hebben ze stichting Mirtos Animal Project benaderd om te vragen of wij zouden kunnen bemiddelen voor deze dieren.

    Dit lukt helaas niet ter plaatse om alle dieren daar een goed thuis te geven. Een aantal hebben wel in Cairo een thuis gevonden.

    Deze dieren kunnen zij niet zomaar op straat zetten. Dat zouden Nederlandse asiels ook niet doen bij dieren die zij niet kunnen plaatsen.

    Wij bemiddelen dus niet voor dieren die zij zomaar van de straat plukken en meteen op het vliegtuig zetten, maar alleen voor de dieren die nu in het asiel zitten. Mocht het niet lukken om ze naar NL te halen dan raad je waarsschijnlijk al wat er met ze gebeurd…..

    Ook een Duitse stichting is bezig met het herplaasten van een aantal dieren.

    Jan, bedankt voor je steun!! Gelukkig zijn er mensen die het wel begrijpen.

    Groetjes Susanne

  • nicky

    suze je hebt een PB

  • Drin

    had graag geholpen maar wij vliegen van Dusseldorf naar Hurghada en weer terug…

    mochten wij toch kunnen helpen dan hoor ik dat graag.

  • arzubel

    Hier in Belgie en Nederland zijn al katten en honden genoeg. Is dat nu echt zo belangrijk, mensen zijn belangrijker.

    Als het asiel in Egypte moet sluiten dan moet je de dieren doen inslapen-ik heb mijn zieke kat eens laten inslapen en het spuitje werd gegeven en dadelijk sliep de poes -zonder pijn of gevoel.

  • leguaan

    Hoop dat niemand deze onzin serieus neemt,assiels zitten hier al bomvol met honden en katten die een baasje zoeken.En dan daarbij dan weet je ook zeker hoe gezond hij/zij is.