geld

• ruud.goedhart@upcmail.nl

wat is het advies Egyptische ponden meenemen vanuit Nederland, of daar kopen?

Kun je eur wisselen in hotel the three corners Marsa Alam ?

Visum kopen op vliegveld, betaling in eur of egyptische ponden?

• joke

dag ruud,

*egyptische ponden niet in nederland kopen: veels te duur.

*elk hotel heeft wel een bankfiliaaltje en meestal ook een pin-automaat.

ze zijn op bepaalde tijden open, ook avonds tot 8 uur.

meen vrijdagsavonds niet i.v.m. dat het dan voor de moslims “zondag” is.

bij de banken zelf krijg je wat meer ponden als in het hotel.

* wissel niet in een keer al je geld in egyptische ponden: je krijgt er maar heel weinig euro's voor terug.

*visum kopen op vliegveld, betalen met euro's, het eventuele wisselgeld: krijg je egyptische ponden terug.

alvast een prettige vakantie toegewenst,

joke.

• ruud.goedhart@upcmail.nl

dankjewel Joke(tu)

• Cis

Hoi,

wij hebben het visum in euro's betaald en kregen ook euro's terug als wisselgeld. Was bij een bali voor neckermann reizigers, misschien dat het daarom was…

Verder euro's meenemen en daar Egyptische ponden pinnen… Het viel mij op dat er nu veel meer in euro's betaald kon worden dan 4 jaar geleden toen ik in Egypte was. Heb het elke keer goed omgerekend en het klopte precies, dus niets meer betaald als ik in euro's betaalde ipv EGP…

Succes!!

Groetjes Cis

• joke

dag ruud,

was nog vergeten te schrijven dat je het visum niet bij de mannen met de “zwaaiende bordjes” met daarop de naam van je touroperator moet kopen.

op vliegveld hurghada is het zo dat er verschillende banken zijn waar je geld kunt wisselen én waar je tevens je visum kunt kopen.

en dat is goedkoper dan bij die mannetjes.

visum bij die banken kost ong. 13,00 euro.

in de aankomsthal van marsa alam zal het zeker hetzelfde zijn wat de banken betreft.

het zijn meestal van die kleine vierkante hokjes, de namen van de desbetreffende banken staat erop: egypt bank enz.

doei,

joke.