Vrijwilligers gezocht in een dorpje in de buurt van Luxor

• IBO-Nederland

Wil je wel eens meemaken hoe het is om intens met de lokale bevolking van Egypte om te gaan?

IBO-Nederland zoekt nog vrijwilligers:

De goedlachse Egyptenaar Nasr Orabi en zijn Vlaamse echtgenote Annie leven op de Westbank van Luxor en hebben een groot hart voor de kinderen uit de plaatselijke wijken. In het naburig dorpje Jamaya kun je technische werkzaamheden uitvoeren aan een gemeenschapscentrum met klas- en animatieruimten. Als sociale taken voor de doelgroep van 4 tot 10 jaar: knutselen, spelen, en Engelse woordjes leren. Daarnaast kun je een tuintje aanleggen en zitbanken en een schommel bouwen. Bij enkele kansarme gezinnen metselen we kleine kippenhokken en we bezorgen hen een aantal jonge kippen. Je kunt technische en sociale taken in onderling overleg afwisselen.

Meedoen?

Ben je tussen de 18-30 jaar? Dan kun je hier samen met een groep internationale vrijwilligers van 2-20 juli of 22 juli-9 augustus 2010 aan de slag. Onderlinge solidariteit en culturele uitwisseling zijn belangrijke aspecten bij deze projecten, je zult samenwerken met de lokale bevolking van een land. Een unieke manier om je vakantie te besteden en je in te zetten voor een goed doel.

De kosten voor deelname zijn €900-, dit is inclusief vliegticket, onderdak en een secundaire vrijwilligersverzekering.

Wie zijn wij?

IBO-Nederland is een non-profit organisatie die sinds 1957 vrijwilligersprojecten in het buitenland organiseert. Elk jaar gaan enkele honderden vrijwilligers naar hulpprojecten om te bouwen aan klaslokalen, weeshuizen, opvangcentra, tehuizen voor gehandicapte kinderen, of om te worden ingezet als activiteitenbegeleider op een van de sociale hulpprojecten.

http://www.youtube.com/watch?v=GWsD3bFF6G4

• Frank Brabant

Goed dat dit soort dingen gedaan worden. Goede initiatieven die daadwerkelijk iets betekenen voor de lokale bevolking. Absoluut mijn complimenten daarvoor. Wat ik echter niet begrijp is dat een non-profit organisatie vrijwilligers laat betalen om vrijwilligerswerk te doen. Het lijkt mij netter om tenminste de reis voor de vrijwilligers te betalen. Zijn daar geen sponsors voor te vinden? Persoonlijk vind ik het wat ver gaan om vrijwilligers op te roepen om te betalen om vrijwilligerswerk te gaan doen. Maar goed, misschien zie ik het verkeerd.

Succes met het project,

Frank

• doornroosje111

Frank, ik vind dat je gelijk hebt. Ik stelde me die vraag ook al in het verleden. Binnenkort ga ik ook naar het buitenland werken als vrijwilliger, maar dat is in een hotel en een hotel is winstgevend. Zij kunnen dan de vervoerskosten en mijn kost en inwoon gratis geven.

In de sector zoals hierboven vermeld, is dat niet zo.

Maar als ik 900 euro moet betalen, verkies ik vakantie boven vrijwilligerswerk.