Visum als je met Duitse maatschappij vliegt

• Marjon61

Hallo, ik ben nieuw op dit forum omdat ik in mei voor het eerst naar Egypte (Hurghada) ga.

Wij hebben, als Nederlanders, geboekt bij een Duitse reisorganisatie en vliegen ook vanuit Duitsland.

Naar Turkije hebben we dit vaker gedaan en daar heb ik dan ook voldoende ervaring mee.

Maar waar ik nu nergens het antwoord op kan vinden is het volgende:

Hoe en waar kan ik aan het visum komen?

Is er verschil tussen de Duitse en Nederlandse touristen in Egypte? (mbt het visum)

Alvast bedankt voor de antwoorden.

• mariska000

Hoi Marjon,

Ik heb geboekt via ITS en gevlogen vanaf Dusseldorf en hoefde geen visum te betalen. Moest bij aankomst melden bij balie van ITS en kreeg daar gratis het visum.

• mir

Is dat echt waar? Het zou toch niet mogen!

Ik ben erg benieuwd naar andere reacties!

• snorkeltje

Hoi Marjon,

Ook al meerdere keren in Duitsland geboekt, en gevlogen vanaf Duitsland bij onze reispapieren zat het bonnetje altijd in wat je in Egypte af kon geven bij de balie. en zo (gratis) je visum ontvangt.(Neckermann) dus net wat Mariska zegt.

Vraag anders even bij je reisburo na.

fijne vakantie, Snorkeltje

• snorkeltje

Hoi Mir,

Hoe bedoel je dat precies????wat zou niet mogen dan???? zo is het bij ons altijd wel gegaan, volgens mij betaal je dat meteen al als je de reis boekt, zit er automatische bij in

Groetjes Snorkeltje

• agnes

Hallo Marjon.

Kijk even op het prikbord van Hurghada op pagina1.

Zie je de vraag“boeken via duitsland en dan geen visumkosten meer” van NCLMA.

Staat ook nog wat informatie bij voor je vraag.

Fijne vakantie,

groetjes Agnes.

• mir

Nu begrijp ik het.

Ik dacht eerst dat er helemaal geen visum betaald hoefde te worden wanneer je via duitsland vliegt!

• joke

hallo,

bij sommige duitse touroperators zit het visum er bij inbegrepen ( o.a. de duitseneckermann reisen)

bij je reisdocumenten staat dan vermeld dat het visum inc. is.

bij andere duitse touroperators e.e.a. dus goed even nalezen,

bij twijfel mail je toch even !!!!

sla de zwaaiende mannetjes over met hun bekende bordjes als je toch zelf het visum moet kopen, loop naar de “banken” = naast waar je door de douane moet, kost ong. 12.50 euro p.p. ligt aan de koers van dat moment, je kunt betalen met euro's, wisselgeld krijg je terug in egyptische ponden.

veel plezier in hurghada,

joke.

• Marjon61

Bedankt allemaal voor de antwoorden. Kan ik wat mee.

Ik had al gemaild met het reisbureau (in mijn beste Duits :S ) en daar kreeg ik een vaag antwoord van.

Ik moest me maar melden bij : das auswärtige Amt . Dus daar kon ik niks mee, vandaar mijn vraag hier.

Ik heb de reis geboekt via billigweg.de en mijn reisbureau is Express travel international (ETI)

Ik weet nu in ieder geval waar ik mijn visum moet halen.

Nogmaals, bedankt iedereen. (tu)

• lucia

Wij vlogen via Dusseldorf naar Sharm, geboekt bij D-reizen, uitvoerder was Alltours, alle toeristen uit ons vliegtuig werden naar een balie geloodst en de reisleider die er stond van Alltours zei dat we in de bus konden betalen. Wij zeiden alleen een Sinai visum te willen, dus mochten we van hem de rij uit en hadden we ons gratis visum. Maar het zal bij Hurghada ws weer anders werken.